نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چین

جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۵۸ ب.ظ

سلام

پوزش بابت غلط املایی تو تیتر پست قبلی. دیدم که دیگه کلی آدم دیدنش دوباره منتشرش نکنم مجبور بشن دوباره ببیننش.

.....

زیانگ رو نمیدونم یادتونه یا نه. یکی از دانشجو های چینی آزمایشگاهمون هست. امروز داشتم ازش میپرسیدم چخبره تو هونگ کنگ.

من خودم خیلی اخبارش رو دنبال نکردم و صرفا میخواستم سر صحبت رو باز کنم.

میگفت که هونگ کنگ بنا به دلایل تاریخی یه جورایی یه سیستم جداگونه از سرزمین اصلی چین داره. قوانینش بسیار دمکرات تر هست. چند وقت پیش گویا یه نفر میره از سرزمین اصلی تو هونگ کنگ (یا برعکس) و دوست دخترش رو میکشه. ولی دادگاه اونجا فقط یک سال حبس براش میبره. 

این میشه که اعتراض میکنن که سیستم دولت اصلی باید به هنگ کنگ وصل بشه. حالا تو هنگ کنگ تظاهرات میکنن که اگه این اتفاق بیفته ما آزادیمون رو از دست میدیم. و این داستانایی که میبینید. 

پرسیدم تو تو هنگ کنگ بودی یا سرزمین اصلی؟ گفت سرزمین اصلی. گفتم که چجوری بود اونجا؟ گفت اول این که رسانه خیلی محدوده و تحت کنترل دولت. مثلا سایتای خبری خارجی بسته است. گفتم تو ایرانم همینجوریه ولی مردم VPN استفاده میکنن. گفت که 

1- تو چین خیلیا زبون انگلیسی بلد نیستن

2- دولت چند سال پیش VPN ها رو هم بست، مثل داستانی که تو ایرانم اتفاق افتاد. شرکتای VPN رو هم بلاک کرد.

گفت البته اگه تو چین زندگی کنی خیلی نمیفهمی چرا هنگ کنگیا دارن تظاهرات میکنن. میگفت دوستام از سرزمین اصلی که زنگ زده بودن میگفتن که اینا دیوونه شدن یا ؟ چشونه؟ چون رسانه هیچ بازتاب درستی ازشون نمیکنه.

گفتم که زندگی اینجوری بهتره یا اونجوری؟ گفت که اونجا اینجوریه که اگه بلد باشی با مردم کار کنی، میتونه شغل دولتی بگیری. البته که باید پارتی داشته باشی یا شانس خوبی داشته باشی.

میگفت کسایی هم که شغل های بالایی دارن مثل رییس یه بیمارستان یا یه شغل مهم تو دولت باید خیلی حواسشون باشه با کی ملاقات میکنن یا چی میگن. اگه اشتباه کنن فرداش زیرآبشون زده میشه و ممکنه زندان بیفتن.

میگفت پدر و مادرش توی بیمارستان دکتر هستن. میگفت حدود 50-60 سالشونه ولی هنوزم باید تکلیف انجام بدن! گفتم منظورت چیه گفت یه App هست که یه سری سوال ازشون میپرسه. مثلا چه سالی جناح سیاسیشون تشکیل شد؟ چه شعاری داره؟ ازین جور سوالا. و باید یه امتیاز بالاتر از حد مشخصی بگیری وگرنه خدا میدونه چی میشه.

من با کتاب 1984 خیلی رابطه برقرار نکردم ولی بنظر میاد خیلی هم دور از ذهن نبود سیستم کمونیستی. یه میلیارد و 600 میلیون نفر دارن اونجوری زندگی میکنن. 

خلاصه که اینجوریاس

  • ظریف

نظرات (۴)

او!

اونقدرام تک نیستیم پس!

پاسخ:
آره اوضاعمون خیلی بهتره :))

منم وقتی فهمیدم که یوتیوب چین فیلتره کلی تعجب کردم:| تازه چندسالی میشه تولید سریالای BL رو هم غیرقانونی اعلام کرده و ساخت همه ی سریالای درحال پخش متوقف شدن. 

نظر منو بپرسی اکثر کشورا وضع کلی همینه و فقط ظاهر و شدت قضیه متفاوته.

چین فقط خوبه که شما بری درس بخونی برگردی:| از این نظر فکر می کنم از کره و ژاپن جای راحتتری باشه.

پاسخ:
اوهوم جالبه. قبول دارم هر جایی یه شکلی رسانه رو کنترل میکنه ولی انصافا کمونیسم یکی از ضایع ترین سیستماس.

صد رحمت به ایران.منو بگو میخواستم برم چین استاد فیزیک بشم.

چقدر شبیه 1984عه.واقعا.واقعا.

پاسخ:
آره واقعا باورم نمیشد کتابه انقدر واقعی باشه

سلام حالا باز میگن کره شمالی بدتره که

پاسخ:
اوهوم. جالبه که آدمیزاد میتونه به روش های خیلیی مختلف زندگی کنه خیلی آزاد یا خیلی بسته
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی