نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

ویژگی مشترک مذهبی ها

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۰۹ ق.ظ

سلام

یکی از شباهت های جالبی که از وقتی اینجا اومدم درگیرش بودم، شباهت قشر مذهبیشون به قشر مذهبی ما بود.

 

اینجوری هست که مذهبی هامون فکر میکنیم چیزی که دستمونه جواب همه چیز هست و تا یکی رو میبینیم میخوایم شیعه اش کنیم، دقیقا همین شکل تو این مسیحی ها هست. من رو ببخشید که جمع بستم فعل رو، من که حداقل اینجوری بودم یک سال پیش.

و جالبه خیلی جالبه که ایمانشون بسیار قویه، 

 

کمترین چیزی که ایمان دارن بهش 1- تولد حضرت عیسی - پسر خدا وقتی حضرت مریم باکره بود 2- به صلیب کشیده شدنش و 3- بازگشتش بعد فکر کنم 3 روز هست. 

 

مشکل جالب اینه که همونطور که ما به وحی بودن کتابمون اعتقاد داریم و یه اعتقادیه که کاریش واقعا نمیشه کرد، یعنی همه ی بحث هامون بر اساس اینه که این کتاب 100% حرف خداست، بحث های اونا هم همینجوری میشه که چون 100% اعتقاد به این سه تا اصل دارن قابل بحث نیست.

من خودم خیلی وقتا فکر میکنم واقعا نمیدونیم چه خبره! چرا انفدر اداش رو در میاریم انگار میدونیم چخبره. 6.9 میلیارد نفر دیگه تو این دنیا، که عدد بزرگیه، مسلمون شیعه نیستن و ما خیلی وقتا بررسی نکردیم ببینیم چی میگن. بعد میخوایم بقیه رو بکشونیم سمت چیزی که میخوایم.

 

تازه این هم تو اعتقادمون هست که اما زمانی قراره بیاد که دینی که میاره اصلا شبیه این چیزی که ما قبول داریم نیست. 

 

بعد جالبه همه ادای این رو در میارن. هندو ها هم به این خداهاشون یه جوری اعتقاد دارن که غیر قابل بحث میشه. حتی یه مورد بود که من به یکیشون گفتم یه استاد دعوت کن یا خودت بیا با هم مدیتیشن Kundulini کنیم، که مدیتیتشن عجیب خفنیه و واقعا آدم رو به بالا وصل میکنه ولی میگفت که نمیخوام چشم سومم باز بشه چون یکی از خداهاشون وقتی چشم سومش باز بشه قیامت میشه. :|

 

تو ذهنم این بود خب الان این چه ربطی داره به شقیقه. دقیقا چه ربطی داره... یعنی اینا هم حتی تعالیمشون رو درست انجام نمیدن و چرت قاطیش شده. تهش گفت من بیشتر از اون میدونم دین هندو چیه :|. من بعد 6 ساعت مطالعه حداکثر.

 

بعد دیروز پریروز داشتم میدیدم علمای ما راجع به مدیتیشن سکوت چی میگن، که همینجوری ساکت نشستن و تمرکز روی فکر نکردنه. یکی از سایتای مذهبی نوشته بود که چون کار بیهوده ایه حرامه. دادااااااشششش مثلا در طول روز داریم موشک هوا میکنیم که یه ساعت ساکت نشستن وقت میگیره؟ مثلا حرف زدن راجع به سیاست و فوتبال دیدن و وقت تلف کردن تو ترافیک و سریال های آبدووغ خیاری دیدن کار مفیده؟ یا مثلا حروم کردن زیبایی و هنر که انجام میدی شما کار مفیده؟ یا تنفر زایی تو جامعه که خوب بلدن خیلیا؟ 

 

کلا این جایی که یه چیزی پیش میاد که بحث رو غیر قابل بحث میکنه خیلی اذیتم داره میکنه. یه چیزایی دیدم که نمیدونم چجوری به یه چیزایی ربطش بدم. 

یه پیشنهاد یکی از دوستان با تفسیر المیزان دارم جلو میرم ببینم چیکار میشه کرد بالاخره.

چیزی که مطمعنم اینه که حق نیاز به دفاع کردن نداره. Terence McKenna میگه اگه بدون بایاس نگاه کنی، حقیقت وقتی میاد، لبخند روی صورتت میاره. اگه نیورد باید دنبال یه حقیقت عمیق تر بگردی. 

 

بعد چند هفته پیش دوستم گفت بیا بریم جلوی کلیسا که Altar نام داره، و نسبتا مقدسه، بریم دعا کنیم. بعد ازون روز ببعد مردم کلیسا چند تاشون وقتی منو دیدن تبریک گفتن که بالاخره راه درست رو انتخاب کردم و تصمیم رو گرفتم. توهم دونستن همه چیز هممممهههه جا هست. اه.

 

کلمه ایمان و اسلام یعنی احساس امنیت کردن و تسلیم شدن در پیشگاه حق! یعنی حق یه چیزیه که تسلیم شدن بهش کار راحتی نیست، اگه بود دین نمیوردن این همه. بعد به من یاد دادن ایمان یعنی قبول کردن چیزی که معلم میگه. بقیه هم اشتباه میگن.

تو یکی از کامنتای خصوصی هم داشتم میگفتم،

امر به معروف بنظرم یعنی امر به شناخت چون معروف از عرف میاد که یعنی شناخت

نهی از منکر یعنی جلوگیری از نشناخته شدن حقیقت. منکر، شبیه نکره، ناشناس 

کفر یعنی پوشوندن حقیقت. معنیش اون چیزی که به من یاد دادن نیست.

 

حضرت عیسی یه چیزی شبیه این میگه که همیشه برای همه چیز دو تا در وجود داره، یه در بزرگ که خیلیا میرن به سمتش، یه در کوچیک که کمتر آدمی میره توش. در کوچیک معمولا در حقیقته. 

 

  • ظریف

نظرات (۱۱)

یه ویژگی خیلی همه گیر دیگه توی مذهبیای همه ی دنیا اینه که خیلی نگاه جنسی ای دارن و جنسی فک میکنن، منظورم اینه که میل جنسی زیادی دارن!😐

پاسخ:
:))
کامل موافق نیستم. 

کسایی که بودایی هستن یه سریاشون قدرت جنسی رو مقدس میدونن و میگن نباید حیف بشه. انرژی ای که اون میده به چاکرای اولشون، رو منحرف میکنن به چاکرا های دیگه و ازش استفاده میکنن. تو مصر باستانم اینجوری بوده تو زمان اوجش.
مساله اینه که یکی از مهم ترین مشکلا همین میل جنسی هست که باید یه کاریش کرد. آدمیزاد 3 تا چیز اصلی میخواد خوردنی، امنیت برای خواب و میل جنسی. 

خیلی مساله عجیبیه. من خودمم خیلی روش فکر کردم و نظرای این و اون رو مطالعه کردم. هنوز به جمع بندی خاصی نرسیدم.

مساله مهم اینه که یکی از چیزاییه که قسمت بزرگی از عملکرد جامعه رو شکل میده. مثلا تو ایران یه شکلی هست، تو این جا یه شکلی هست جاهایی هست که بنیان خانواده تعریفی نداره و یه قبیله کلا با همن و یه بچه بچه ی همه هست و همه پدر هستن و ... یه وضعیتی. خلاصه خیلی پیچیدس

چیزی که دیده میشه اینه که مثلا خیلی خبر از کثیف کاری هایی که تو بعضی کلیسا های کاتولیک میشه با کسایی که سنشون کمه بیرون درز میکنه. 

یا مثلا موضوع همجنس گرایی یه چیز خاص دیگس که واقعا من نمیدونم چی کار باید کردش. یعنی چیزی که تو ذهنمه با چیزی که اسلام میگه خیلی فرق داره، پزشکی میگه که گرایش جنسی اختیاری نیست و واقعا هم خیلی وقتا میبینیم بعضی پسرا واقعا پسر نیستن و بعضی دخترا واقعا دختر نیستن. خب تکلیف اینا چیه؟. کلا موضوع پیچیده ایه. من فعلا سیستم بودایی ها رو پیش گرفتم براش. بنظرم سالم تر هم هست حالا تا وقتی وقتش بشه اگه برسه. 
ولی دوست دارم بدونم اگه نظر خاصی دارید رو مورد خاصی که من تو ذهنم نبود بگید
 

کاری به قسمت تئوری و تو کتابیه مذهبای مختلف ندارم  که توی ادیان مصر چی می‌گفته یا بودا در تئوری چی میگه یا بقیه، چون بلاخره تئوریه. ولی اثری که طرز فکرای ‹افراطی› و شدیدِ مذهبی توی روان آدم گذاشتن ، نشون داده که با تابو شدن و در واقع پنهان کردن و تبدیل به راز کردنِ هر چه بیشترِ مسائل جنسی ، که آدمای مذهبی خیلی این کارو میکنن، چیزایی که ذهن آدم رو به سمت سکس هدایت میکنن تعدادشون افزایش پیدا می‌کنه . این در حالیه که این موارد در هر جمعیت انسانی وقیح به لحاظ جنسی تلقی نمیشن و حساسیت های جهانی ای نیستن. این حرف وقتی درستی پیدا می‌کنه که مذاهب مختلف رو براساس میزان حساسیت روی دستور العمل ها برای شکل حضور زن رتبه‌بندی کنید . وقتی اینکارو کنید متوجه میشید که هر چه جامعه ای توجه و فکر افراطی تری برای زدودنِ افکار جنسی از ذهن مردمش کرده,مثلا مثل داشتن حساسیت زیاد از حد برای ایجاد هنجار و قوانین اون جامعه درمورد چگونگی ظاهر زن در ملأ عام ، انسان ها به عکس ، بیشتر دچار موارد یا فاکتور هایی شدن که براشون تحریک آمیز یا حساسیت برانگیز شناخته شده. 

دقت کنید که این صحبت ،نبودِ هیچ گونه مرز یا هنجاری درمورد مشخص کردن محدوده ی مسایل جنسی رو مطرح نمیکنه ، ینی منظور بی بندو باری نیست، بلکه موضوع «افراطی » بودنه .

این اتفاق درمورد انسان مذهبی هم طبیعتاً افتاده و هر چه شخص(مرد یا زن)خودش رو سر تفکیک اینکه از چه صحنه ای از زندگی عادی می‌تونه موضوع جنسی ای بکشه بیرون درگیرترکرده،باعث افزایش موارد حساسیت برانگیز براش شده و به عبارتی بیشتر به سکس فکر می‌کنه.

درواقع با پنهان کردن و راز کردن زیاده ی این موضوع انسان زمان بیشتری رو صرف اندیشیدن و حرف زدن درمورد سکس و مسایلش کرده

وچیز های عادی رو زشت و تحریک آمیز میبینه.چیزی که در ایده ی آدمِ مذهبی به شدت دیده میشه . به دلیل وسواسش برای درست اجرا کردن اون مذهب یا به عبارتی اون دستورالعمل برای آسمانی شدن و معنوی شدن .

البته حرف شما درسته ، این موضوع برای همه ی مذاهب نیست ، چون با توجه به بینهایت بودن تعداد مذاهب در تاریخ بشر ، همه شون تفکیک جنسیتی برابر و مشابهی ندارن.

 

پاسخ:
درسته قبول دارم. پوشوندن هر چیزی اشتباهه. تنها کاری که میشه کرد اینه که جریان آزادی از اطلاعات باشه و همراهش، خطراتی که بهمراهش میاد هم آموزش داده بشه وگرنه اتفاقات جالبی نمیفته. کاملا قبول دارم. در مورد چیزای دیگه بجز جنسی هم من اعتقاد دارم بشدت. 

من نظراتم رو با اسم خودم منتشر می کنم رفیق.

و این که کدوم سایت بوده؟ خیلی اشتباه کرده! من نظرات متفاوتی رو از علمای شیعه شنیدم خواستی منتقل می کنم.

 

پاسخ:
متوجه نشدم، منظورت نیمه ناشناس بودن بلاگمه؟ بزودی خیلی علنی میشه.
https://hawzah.net/fa/Question/View/63734/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D8%B4%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1
ایمجا رو داشتم میخوندم. آره حتما
  • هیوا جعفری
  • خیلی خوب نوشتی

    شک های من خیلی پایه ای تره

    این که خدا چی هست و از کجا اومده

    چطور میشه باور کرد پیامبرا و کتاباشون از طرف خدا بوده؟

    آیا معجزات واقعن حقیقت داشتن؟

    آیا تاریخی که ما می خونیم همه ش واقعیته و همه ی واقعیته؟

    پاسخ:
    ممنونتون. من با راهای مختلف میدونم یه چیز بزرگتری هست. ساده ترین راهش همینه که تمدن های قدیمی با فاصله مکانی زیاد یه چیزی رو میپرستیدن. همچنین تو مسیرش که کسی میفته یه چیزایی به اسم synchronicity که میکرو معجزه هستن بهت نشون میده. مثلا برای من دیدن یه سری عدد بود یا برای دوستم یه چیز دیگه. یه سری اتفاقات بی ربط یهو به هم ربط پیدا میکنن و خیلی زیاد اتفاق می افتن. وقتی از مسیر فاصله میگیری هم کمتر میشه. وقتی میری تو مسیر درست خیلی زیاد میشه.
    به طور منطقی هم اون پست خداشناسیم که ۳ ۴ تا پست قبله رو فعلا قبول دارم که با خیلی دین ها تطابق داره. به طور سخت تر با مدیتیشن و هیپنوتیزم یا کارایی که عرفا میکردن واقعا میشه تجربه شخصی داشت و به یه دریای هوشیاری وصل شد. من یه تعداد بار شدم ولی قابل استناد نیست و تا خودتون انجام ندید نباید از من قبول کنید ولی از من بپذیرید یه چیز بزرگتری واقعا هست.
    در مورد پیامبرا، بجز پیامبر خودمون، یه سری ایده ها هست حالا ببینم میشه نوشت یا نه. 
    در مورد معجزه ها نمیدونم واقعا. فکر هم نمیکنم از من انتظار باشه قبول کنم. من به اون داستانا به صورت نمادین نگاه میکنم.
    تاریخ چیز عجیبیه. بشدت غیر قابل اعتماد

    مهدی ! مهدی ! مهدی !

    اولی اونی که به اسم ناشناس نظر اول رو داده اصلا ارزش جواب هم نداره

    و

    برای خودت برادر عزیزم :

    شما معتدلی لازم نیست اینقدر همه چی رو سختش کنی و دنبال تئوری های مختلف باشی.

    پاسخ:
    ممنونم لطف دارید.
    خیلی لطف دارید.
    البته که من اصلا معتدل نیستم حقیقتش. خیلی هم تندرو هستم تو جهتی که بالاخره جواب رو پیدا کنم. این چیزی هم که الان دارم جواب نیست و اینو به چندین روش دیدم. پیامبر هم یگانه پرست بود ولی مدت زیادی رو تو غار میگذروند تا جواب اصلیش رو پیدا کرد. اگه جوابی باشه هم بنظرم زندگی به سبک حضرت علی هست که فعلا درصد زیادیش رو نمیتونم ولی بزودی تلاشم رو براش میکنم.
    ولی ممنونم. این که آدم بدونه یه نفر به فکرش هست خیلی خوبه.
    من به طور کامل هم با اون نفر اول مخالف نیستم. همونطور که گفتم مسائل زیاد جنسی ای هست که هنوز واقعا نمیدونم باید چی کارشون کرد. حقیقت هم نیاز به دفاع نداره معیارش تو وجود همه هست اگه قالب فرهنگ برداشته بشه
  • دُردانه ⠀
  • لابد قیافه‌تون وقتی تبریک می‌گفتن بهتون دیدنی بوده :))

     

    یه سوال. مذهبیای اونا هم اسم بچه‌هاشونو اسمای مذهبی می‌ذارن؟

    پاسخ:
    من به یکیشون گفتم که چی بود یکی دوتاشونم فقط تشکر کردم گفتم گناهی ندارن که مثل مذهبیای ما صلاحم رو میخوان...
    نه به اون صورت مثل ایران، مثلا یه سری اسم هست اسم پیامبرایی تو انجیله مثل Joshua, Noah, Samuel, ... اینا جزو اسماییه که تو خونواده های غیر مذهبی دیدم گذاشتن. خونواده های مذهبی هم دیدم اسمای غیر انجیلی گذاشتن مثل Conor, Anderson, Jackie, ...
    شاید چون به اون صورت مثل ما پیامبرای تو انجیل معادل امامای ما نیستن براشون شاید. 
    الان یه سرچ زدم، اسمای انجیلی خیلی زیادن. یه نمونش

    سلام. همه مطالبتو میخونم :)

    https://youtu.be/rVcxIamwO5g

    نظرت؟؟

    پاسخ:
    سلام!
    کل ویدئو رو دیدم رو دور ۱.۵x :))
    بسیار هم خوب بود ممنونم. داشتم به یکی از دوستان میگفتم نوشتن این وبلاگ برکتش برای خودم خیلی زیاده. 
    میخواستم اتفاقا راجع به خوب، خدمت به غیر نفس، و غیر خوب، خدمت به نفس، بنویسم. دو هفتس، ولی شاید باید این ویدئو رو میدیدم تا کامل تر کنم پسته رو. شایدم کلا ننویسم نمیدونم. 
    میگم زندگی پیچیدس ولی کسی گوش نمیده :))
    بیشتر نظر بدید شما که این ویدئو های خوب خوب رو پیشنهاد میدید؛)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام روز بخیر

    در مورد تمرکز و مدیتیشن، یه مدل عارفانه ای ازش داریم. که البته خب لفظش هم متفاوته. الان خاطرم نیست. ولی بعضا علما انجامش میدادن. 

    نشستن توی یک مکان ساکت که نور هم اونجا نیست و تمرین فکر نکردن به هیچ چیز. یه جور تمرین خودآگاهی و کنترل ذهن. هر بار هم باید روی یکی از اسماء الهی تمرکز کنی. یعنی در واقع تمرین میکنی تنها روی اون تمرکز کنی

    پاسخ:
    سلام 
    فکر کنم مراقبه باشه. یکی از یاران سر در جیب مراقبت فرو برده بود و ... :)
    شما روی این اسما تمرکز کردید؟ کار میکنه؟ من فقط سکوت رو امتحان کردم. با مانترا های هندی هم خیلی جواب نگرفتم سکوت بهتر بود
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • من یکی دوبار سعی کردم، ولی حقیقتش جدی ادامه ندادم. اما از افرادی که پیگیرش بودن شنیدم که خیلی خاصه.

    پاسخ:
    یه تلاشی دوباره میکنم. ممنون

    من دو سالی هست مراقبه میکنم..برای آرامش درون و بودن در لحظه کمکم کرده ..خیلی دوست دارم به اون دریای هوشیاری وصل شم..شما تجربه تون چطور بوده؟چطور انجامش بدم؟

    پاسخ:
    خیلی خوبه.

    اگه میخواید یه چیز واقعی ببینید کانال یوتیوبم رو چک کنید و برید یه مقدار 1-2 گرم ماشروم بخرید و یه جا تنهایی بخورید و برید وصل شید به اون دریا. ویدئو های کم خطر کردن کانالم رو ببینید قبلش.
    این دیگه اون چیزی که این دنیا میتونه بهتون از عالم معنا ارائه بده رو در اختیارتون میزاره و دیگه ازونجا ببعدش رو خودتون تصمیم میگیرید چی کارش کنید.

    اتفاقا الان داشتم تجربه تون از مصرف دی ام تی رو میخوندم..خیلی جالبه و هیجان انگیز😂ممنون از پاسختون

    پاسخ:
    :))
    dmt خیلی خوبه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی