نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بی خانمان

جمعه, ۶ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۴۸ ب.ظ

سلام

نمیدونم اینو نوشتم یا نه.

یه دیوونه هه رو دیدم چند روز پیش. چهره اش شبیه بی خانمان ها بود و حرفایی که میزد به آدم عادی نمیخورد. بخوام توصیف کنم میتونم بگم که همه چیز رو به هم ربط میداد و خودش رو یکی از آدمای تو انجیل میدونست.

اعتقادات جالبی داشت. میگفت که وقتی اسم یه نفر روتون گذاشته میشه، شما ادامه زندگی اون آدمی هستید که قبلا این اسم رو داشته و مرده. یه جورایی خوشم اومد. یعنی این که این آدما نیستن که زندگی میکنن، اسم های آدم ها هستن که زندگی میکنن. 

خلاصه میتونست با یه ربع حرف زدن ثابت کنه از انجیل و داستان های اساطیر یونانی که ملکه الیزابت فلانیه و من فلانی ام و ... 

بعدم میگفت یه سری آدم(موجودات) از آینده میخوان اینو بکشنش ولی این هر دفعه جا خالی میده و نمیزاره.

بهش گفتم چجوری به اینجوری فکر کردن رسیدی

گفت لازمه به صدای درونت گوش بدی.

گفتم یعنی انزوا و مدیتیشن؟

گفت خدا خیلی وفتا از طریق یه فرشته هایی که صدای درونت هستن باهات حرف میزنه.

 

بعدا فهمیدم که این دوستمون بیمار اسکیتزوفرنی هستن و هر چند وفت یه بار حس میکنه عیسی/محمد/موسی و ... است.

خیلی جالبه که گویا این تم مذهبی و مخصوصا انجیلی خیلی تو اسکیتزو ها شایعه. 

 

به قول یکی میگفت لذت خدا رو پیدا کردن یه طرفش دیوونگی(insanity) و یه طرفش سالم العقل بودن (کلمه sanity رو بیشتر دوست دارم چون بالاخره نه سنیتی فارسیه نه سالم العقل). بعضیا هستن که میپرن ازین ور اونور و معلوم نیست خیلی وقتا کدومن.

این آقا هه هم فکر کنم زیادی پریده بود.

  • ظریف

نظرات (۱۵)

جای شما بودم به خاطر جمله های نغزش باهاش رفیق میشدم😅

پاسخ:
اتفاقا خیلی خوشم اومد ازش. منتها تهش حس کرد میخوام بکشمش و من یکی از اونایی هستم که از آینده اومدم :)) سخته رابطه داشتن با این جور آدما :))))

تفاوتشون با ماها اینکه دنیا رو از زاویه های دیگه ای میبینن... این تفاوت در زاویه دید بعضیا رو نابغه می‌کنه و بعضیا رو ناقص العقل

پاسخ:
بنظر اون ماها ناقص العقلیم بنظر ما هم اون :))

Farzanegi? 

پاسخ:
اینه کلمه اش ؟ نمیدونستم :))

Nemidunam

Be zehnam resid

پاسخ:
بهش میاد
  • علی علوی
  • از وسطای متن میخواستم بگم این روانیه !!! دیگه خودت آخرش گفتی مشکل روانی داره 

    پاسخ:
    :))) باحالن
  • میرزا مهدی
  • سلام من شیفته ی این آدم شدم

     

    این جمله«گفت خدا خیلی وفتا از طریق یه فرشته هایی که صدای درونت هستن باهات حرف میزنه.»

    پاسخ:
    :)) ممنون. اگه دوباره دیدمش بیشتر مینویسم
  • علی علوی
  • ببین میرزا مهدی هم باحاله این طوری که معلومه :)

    پاسخ:
    میرزا خودش وصله اون بالا

    یه خانمی هست که در عین اسکیزوفرنی بودن استاد دانشگاه هم هست 

    فک کنم فلسفه درس می ده

    شاید بتونی با سرچ پیداش کنی.

    و در ضمن بعضی از این ها آدم های خطرناکی هستن مراقب باشی بد نیست. چون بعضی هاشون از اون طرف فکر می کنن که مأمورن یکی رو بکشن و دارن دنبالش می گردن.

    بعضی هاشون هم به دلیل عدم ثبات روانی ممکنه حمله کنن و بهت آسیب بزنن.

    پاسخ:
    چباحال. شغل باحالیه برای همچین آدمایی.
    آره تهش بهم گفت حواسم باشه نکشمش چون حواسش هست:))

    منم از این آدما دیدم. واسه چند دقه آدم شیفته‌شون می‌شه. خیلی باحالن. ولی بعد دیگه حوصله‌شون رو نداری. حس می‌کنی عالم واقع، به عنوان رشته‌ای هست که تداوم اون رابطه به خاطرش نبودنش، خیلی طاقت‌فرساست.

    پاسخ:
    همم باحاله

    جملات قشنگی گفته.

    پاسخ:
    آره آدم‌ عجیبی بود

    یادمه یکی گفته بود که بوداییا می تونن اونایی که اسکیزوفرنی دارنو درمان کنن؟ مطمئن نیستم ولی یه همچین چیزی بود.

    پاسخ:
    راجع به بوداییان نمی‌دونم ولی تو بعضی قبایل که shaman دارن، کسی که اینجوریه رو ساکن قبیله تعلیمش میده تا بتونه شخص کنترلش کنه و شامن بعدی باشه. یعنی به چشم ویژگی خوب میبینن
  • پرینازم ...
  • وای منم فکرکردم این بیماریودارم خداروشکرمن انقدرتوهم نزدم 

    من مثلایه مدت فکرکردم وحس کردم همه یه نفرن

    نمیدونم چرا

    بعدش فکرکردم اشتباه متوجه شدم

    ولی خداروشکراین بیماری بحثش متفاوته

    پاسخ:
    :))
    بامزس. البته چیز اونقدر بدی نیست بالاخره از یه دیدگاهی همه واقعا یه نفره ولی بستگی داره با چه سیر فکری ای بهش رسیدیم یا چه استفاده ای ازین دانش که همه یه نفرن میکنیم
  • پرینازم ...
  • اره بامزس یه نوع حس جدیدم دچارش شدم که حس میکنم

    اینکه این همه اهنگایی که دوست دارم وخواننده های مورد علاقم پشت سرهم توبرنامه های خاص میان تلوزیون اتفاقی نیست 

    میدونم

    نمیدونم که چیومیدونم

    ولی میدونم که میدونم

    ونمیدونم که چه جوری ازکجامیدونم

    و نمیدونم چرامیدونم

    ولی میدونم...

    میفهمم...

    حس میکنم...

    پاسخ:
    :)) میدونم منم میدونم !
  • پرینازم ...
  • احساس میکنم توشرایط خلا به سرمیبرم وهمه ی ادمایه نفرن

    احساس میکنم دارم یه جایی گوشه ذهنم زندگی میکنم

    چه جوری ازذهنم بپرم تودنیای خارج

    حفره هااذیتم میکنه

    وایییییی

    پاسخ:
    حس میکنم کسی میخواستم شوخیه بی مزه با اکانتتون کنه. بقیه ۶تا کامنت رو هاید کردم
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • مثل یه جور اعتقاد به تناسخ می مونه. 

    اون زندگی ادامه اسم ها منظورمه. 

    شاید فلسفه میخونده. بعضی از کسایی که فلسفه میخونن نهایتا کارشون به جنون میرسه اگر ایمان و اعتقادات محکمی نداشته باشند و خیلی خودشون رو غرق کنند توش ... :))

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی