نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اعداد 2 5 6 9

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۴۴ ب.ظ

 

سلام

 

دقت کردید 6 توی باینری میشه 0110

و 9 توی باینری میشه 1001

برعکس(نات) همن مثل عدد انگلیسیشون که برعکس همه

از اون طرف 2 میشه 010

و 5 میشه 101 

که این دو تا هم برعکس(اگه با فونت دیجیتال شبیه 7segment بنویسیم) و نات هم اند!

یجورایی

 

 

  • ظریف

نظرات (۱۱)

عادیه که هیچی نفهمیدم؟! 

پاسخ:
موضوع مبنا ها توی ریاضی هست که اگه درس های برنامه نویسی نداشته بوده باشید دلیلی نداره یادتون مونده باشه :)) چیز بیخودیه خارج از اون بحث
اون عددا تو دو تا نمایششون تو مبنای 10 و 2 برعکس همدیگه اند.
بحث مبنا های ریاضی هستش.
مثلا 127 تو مبنای 10 که 
127 = 1x100+2x10+7x1
هست
1001 هم تو مبنای 2 میشه 
1001=1x8+0x4+0x2+1x1
میشه 9 در مبنای 10

واقعیتش اینه که هیچی نفهمیدم خیلی دلم اظهار نظر کنم ولی اصلااااا هیچی نفهمیدم:))))

پاسخ:
:) بحث مبنا های ریاضیه که احتمالا مدت ها پیش استفاده کردید. چون بجز برای برنامه نویسی جای دیگه ای کاربردی نداره فکر کنم :))
اون عددا تو دو تا نمایششون تو مبنای 10 و 2 برعکس همدیگه اند.
بحث مبنا های ریاضی هستش.
مثلا 127 تو مبنای 10 که 
127 = 1x100+2x10+7x1
هست
1001 هم تو مبنای 2 میشه 
1001=1x8+0x4+0x2+1x1
میشه 9 در مبنای 10

☺ensafan bahal bud ☺

Ettefaghi haye ajib ☺

 

پاسخ:
ممنونم!

بعد از خوندن پاسختون رفتم رو حیاط یه دور قدم زدم:)))))

پاسخ:
:)))
  • محمد صادق تقی زاده
  • خییییییییییییییلی خوب بود ! دمت گرررم !

    پاسخ:
    ممنونم :)

    البته دلیلی نداره ۶ رو تا چهار رقم بنویسیم ولی در نوع خودش جالب بود :))

     

    اوضاع برف چطوره اون طرفا؟

    پاسخ:
    باید تا 4 تا مینوشتم دیگه :) وگرنه نمیشد پست رو بنویسم :))

    تا زانو :)
    نه هی میاد و آب میشه و میاد و یخ میزنه و آب میشه و میاد دوباره. هفته ای یه ساعت هم آفتاب هست :/ افسرده شدیم ://
  • میرزا مهدی
  • بهتره برم :)))

    پاسخ:
    بودید :)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • مثلا که چی؟

    میگی تصادفیه؟

    پاسخ:
    تصادف جالبیه

    تا حالا دقت نکرده بودم !

    پاسخ:
    منم :)

    چه جالب!

    البته کامنتارو‌ که خوندم تازه یه چیزایی دستگیرم شد:)

    پاسخ:
    خوشحالم جالب بوده :)

    سلام و درود آقا مهدی عزیز

     پست رو ک خوندم یاد لایب نیس افتادم و با جوابها کلی خندیدم🤣 😂 فکر کنم موضوع اومد توی ذهنت و نوشتی و پستش کردی ؟ 😅

     

    البته شما باید تعریفی از مبناها رو برای کسی ک ریاضی نخونده رو کمی شرح میدادی ک دوستان متوجه بشن 

    بهرحال مرسی و نویسا مانی

    پاسخ:
    سلام :))
    مرسی! البته داستانش رو یادم نمیاد چی بود؟ آره تقریبا همین جوری بود. 9 و 6 رو بهش فکر کرده بودم ولی 2 و 5 رو نه یهویی اومد به ذهنم گفتم بنویسم :))
    آره بعدش از کامنتا متوجه شدم که ازون بخش های ریاضیه که زیاد کسی یادش نمیمونه.
    ممنونم
    -------
    فقط میشه متن رو پاک کرد. نمیشه دست کاری کرد. اون کلمه مبنا ها لینک هستن برای کسایی که علاقه دارن بخونن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی