نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تم تکرار شونده

دوشنبه, ۵ مهر ۱۴۰۰، ۰۵:۵۱ ب.ظ

سلام

 

یکی از تم های خیلی تکرار شونده خواب هام اینه که کنترل ماشینی که دارم میرونم تو خواب از دستم در بره.

معمولا اینجوریه که ترمزش نمیگیره. یا مثلا شبیه روندن تو یه جای یخ زده میشه که چپ و راست کردن فرمون اون جوری که باید کار نمیکنه.

 

حس میکنم ماشین نماد یه سری قوانین زندگی هست که برای خودم نتیجه گیری کردم و براساس اونا تصمیم گیری میکنم و زندگیم رو جلو میبرم و از کار افتادن یه بخش مکانیکی توش نشون دهنده اینه که نگرانم که

نکنه این قوانینی که بنظرم خیلی قابل اعتماد میان یه روزی از کار بیفتن یا جور دیگه ای عمل کنن که من نتونم خودم رو تطبیق بدم بهش؟ 

مثلا دیشب پدال ترمز ماشینی که سوارش بودم رو تا انتها پایین فشار میدادم ولی ترمز خیلی ضعیفی میکرد. ترمز دستی هم تا ته میکشیدم ولی کار نمیکرد. بعد کسی که کنارم نشسته بود گفت نباید به سمت پایین فشارش بدی! باید به سمت جلو فشارش بدی! بعد دیدم بله پداله دو تا درجه آزادی داشت انگار فقط زاویه اش نبود که عوض میشد، جلو عقب هم میرفت. خلاصه پیچیده تر از اونی بود که میفهمیدم و بازم نتونستم درست ترمز کنم. 

یا یه بار داشتم ماشین دوستم رو میروندم تو خواب و یه جایی خیلی محکم پیچیدم طوری که ماشین به کنار لیز خورد و پشتش به این گارد های پلاستیکی کنار مسیر خورد و آسیب دید. 

 

بجز خواب های روز امتحان، این تم تکرار شونده ی دیگه ی خواب هامه که هر چند وقت یه بار سراغم میاد.

  • ظریف

نظرات (۸)

  • فاطـــღـــمـه ツ
  • یادم نمیاد کی خواب دیدم

    پاسخ:
    شاید یادت نمیاد خوابی که دیدی رو. به برنامه خواب خیلی بستگی داره

    من خیلی این خواب رو می‌دیدم که پشت فرمونم ولی رانندگی بلد نیستم. ماشین می‌رفتم و من هم همیشه یه جوری کنترلش می‌کردم و عمقا هم استرس می‌گرفتم. تا حدی که بعد از خواب هم ادامه داشت گاهی. همیشه هم برام سوال بود که خب چرا تو خواب ترمز نمی‌گیرم؟! الان که این پست رو خوندم دیدم هیچ وقت حتی به ترمز دستی فکر هم نکردم!

    تا این که رفتم واقعا رانندگی یاد گرفتم. به شکل عجیبی دیگه این خواب رو ندیدم. نمی‌دونم واقعا خود موضوع رانندگی این قدر برام پررنگ بود که چنین خوابی رو هی ببینم، یا این که هم‌زمان با یادگیری رانندگی یه موضوعات دیگه‌ای که باعث دیدن این خواب می‌شدن هم حل شدن.

    پاسخ:
    چه جالب! من با گرفتن گواهینامه ام این خواب هام از حالت تصادف به کلا از کنترل خارج شدن تغییر کرد. یعنی ترس آسیب زدن به بقیه ام شاید کمتر شد! 

    تنهایی نمی تونی این ماشین رو برونی

    به راهنما نیاز داری

    پاسخ:
    صد در صد
  • مارکر زرد
  • سلام.

    این خواب دقیقا برای منم یه خواب تکراریه. مثل وقتی توی بازی های کامپیوتری کنترل ماشین از دستت در میره. یا همون. یه چیزی درست کار نمیکنه. مثلا یکبار فرمون رو میپیچوندم چپ ماشین میرفت راست.

    اولین باره یه نفر دیگه بهش اشاره میکنه. برای چندنفرکه تعریف کردم براشون پیش نیومده بود.

    پاسخ:
    جالبه! مشترکه برامون!
  • بهار شیراز
  • اوه...این پایه ثابت خواب های منه...رانندگی و عدم کنترلش...

     

    خواب امتحان که نگو و نپرس

    پاسخ:
    :)) دیشب خواب دانشگاه رو دیدم باز
  • لیمو لیمو
  • من هیچ وقت خواب رانندگی ندیدم ولی اینطور تفسیرکردن خواب هامو (اگر ببینم، چون خیلی کم پیش میاد) دوست دارم، مثل نشونه ست

     

    پاسخ:
    انقدر برای من همیشه گنگه که نمیدونم واقعا از کجا به کجا داره میره
  • لیمو لیمو
  • ربطش بده به مسائلی که در حال حاضر داری تو زندگی، منظورم اینه که خیلی جزئی تر بهش نگاه کن..

    پاسخ:
    خواب دیدم همه جا منفجر شد و همه مردن :)
    تو یه جایی شبیه یه خوابگاه بودم و رفتم پایین دیدم یه کله داره حرف میزنه. بدن نداشت. احتمالا از انفجاره از دست داده بودتش. گفت که پدرم آدم شجاعی بود!
    ترجیح میدم فکر کنم ازین خواب ها ندیدم!
    خواب دیدم دانشگاه تهران رفتم و کلی نسل های جدید تر اومده بودن. یه چیزی شد که گفتم حقی که به گردنم داشت رو ادا کردم و یه انگشتری که بهم داده بود که فکر کنم نشون اون حقه بود رو در اوردم. یه دانشجو جدید اومد و برداشتش و گفت میتونم داشته باشم؟ گفتم sure!
    خلاصه که عجیباً غریبا بعضی وقتا
  • لیمو لیمو
  • خب مثلا شاید قرار بوده یه کار خیر بکنی یادت رفته، یا مثلا به زودی یکی که کمک نیاز داره سر راهت قرار میگیره... نمیدونم چی هست که دقیق بگم.

     

    ولی خودم خواب دیدم دارم از یه بچه مراقبت میکنم، ربطش دادم به کودک درونم و اتفاقا خیلی واسم قشنگ بود.

    یا خواب دیدم گربه ام اتیش گرفت:(((( به بقیه گربه های توی خیابون غذا دادم.. خلاصه اینطوری خودمو اروم کردم دیگه

    پاسخ:
    بچه هه جالب بود
    :(((( چه خواب دردناکی اون گربه هه! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی