نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بالانس کار

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸ ق.ظ

سلام

 

نقطه بالانس، درست بودن همه چیز نیست.

موقع اشتباه کردن یاد میگیریم، پس برای تمرین مغزمون باید اشتباه کنیم

موقع اشتباه کردن ممکنه باهامون پر تنش برخورد بشه، پس برای تمرین روحمون و مواجهه با سختی ها لازمه.

اشتباه به لحظات درست معنی میده. سرجا بودن همه چیز وقتی معنی داره که سر جا نبودنش تجربه شده باشه.

نقطه بالانس یه جاییه که یادگیری و بهره وری حداکثر بشه.

که جای سختیه، 

بنظرم نقطه ی کار آدم باید نزدیکای بالانس باشه، تا جایی که روح و روانش اجازه میده به قول یکی از دوستام

هر کاری میخوای بکنی بکن، فقط don't lose it.. یعنی هر کاری میخوای بکنی بکن ولی تا جایی که عقل و سلامت روانیت رو از دست ندی.

برخورد های پرتنش با آدما انرژی آدم رو ممکنه بگیره و یا باعث بشه که آدم به تصمیماتش و نحوه ی زندگیش شک کنه.

ولی همیشه و همیشه، تاجایی که آدم از دست ندادتش، آموزنده خواهد بود.

  • ظریف

نظرات (۶)

ولی من همیشه از اینکه کاری که بهم مربوط بوده رو درست انجام ندم، و برخورد بدی باهام بشه ترسیدم. دهشت انگیزه برام، هر چند به نظر لازم میاد

پاسخ:
بنظرم تو لحظه هر مسئولیتی که بهمون سپرده شده رو اگه درست انجام بدیم، اون گفتگویی که بعدا قراره بشه و فشارش زیاد باشه رو میتونیم بهتر پیش ببریم. چون یه سری کارت های برنده دستمون خواهد بود که به موقعش، وقتی که به چالش کشیده شد، میشه بزاریمشون وسط. صداقت یکی از سیاست های خیلی خوبه چون سیاستش ریشه در حقیقت واقعیت داره.

چقدر این کلمات درسته و همه‌ی آدم‌های کمال‌طلب مثل من به تکرارش نیاز داریم.

من از درست نبودن و اشتباه کردن وحشت دارم. هربار اشتباهی می‌کنم، بیشتر از بقیه، خودم با خودم دعوا می‌کنم و خودم رو تنبیه می‌کنم.

نمی‌دونم چطوری به نقطه‌ای که میگی باید رسید اما می‌دونم، بعدش آرامش بیشتری دارم.

پاسخ:
ممنون.
تو کمال طلبی یه جاهایی هست که آدم باید خودش رو جلوی بقیه ارائه بده و به محض این که چشم روی آدم میاد، یه درصد خطا به کارهای آدم اضافه میشه. یه جورایی اشتباهات غرور آدم رو میشکنه و آدم نرم تر میشه نسبت به این که خیلی چیزای رو نباید پرفکت کرد و جریان هستی یه درصدی خطا دوست داره تو کار باشه که طبیعی جلوه بده.

مهندس برو بالا

پاسخ:
مرسی. فقط یه طرف هست که میتونیم بریم!

سبک زندگی منه :) البته من سلامت روانمو به فنا دادم فک کنم :دی 

ولییی فک می کنم هرچند کارام اشتباه بود ولیییی از یه زندگی ساکت و آروم و مثبت خیلی بهتر بوده :/ بعله

پاسخ:
:)) تا جایی که آدم یاد بگیره خوبه!

خب من خیلی به اشتباهات زندگیم فکر کردم

بعضی از اشتباهات واقعا ناشی از ندونستن، درک نکردن، تجربه نداشتن

اینا رو وقتی اشتباه می‌کنی همین اشتباهات میشن یه سکوی پرتاب البته اگه ازشون درس بگیری

یه مدل اشتباهات دیگه هستن که از بی دقتی ناشی میشن..یعنی با کمی فکر بیشتر ، دقت بیشتر میشد که اتفاق نیفتن

اینا گرچه خیلی اعصاب آدم رو خورد می‌کنن ولی بازم باعث میشن دقت آدم بره بالاتر

و....

ولی با این وجود بنظرم بجایی میشه جلوی اشتباهات رو گرفت

ولی خب رسیدن به این نقطه ی بالانس یعنی عبور از خیلی نقاط پر فراز و نشیب

 

پاسخ:
شایدم باید کاری کنیم که کارگردان فیلم دنیا، نقش یه آدم اشتباه نکن بهمون بده؟ یا مثلا کسی که اشتباه میکنه ولی اشتباهاتش انقدر ناچیزه که اونقدری اثر بد نمیزاره. یعنی اگه قرار کارگردان دنیا یه نقشی بهمون بده که ازش درس زندگی بگیریم و تو اون درسه اشتباهات جزیی باشه و جبران پذیر. مثلا با یکی دوبار تو معرض تصادف گذاشتن، یاد بگیریم که تصادف زیر یک ثانیه اتفاق میفته و با گوشی نباید کار کرد و باید مسئولیت پذیر بود. هر چند که بنظرم آدمای خیلی خفن و  نزدیک به خدا هم حتی بعضی جاها بهشون نقش اشتباه کردن میفته که کسایی که به ایشون به بالا نگاه میکنن یاد بگیرن که ایشون هم آدم هستن و اشتباه میکنن.

اگه اشتباه بخشی از فرایند یادگیری باشه که باید وجود داشته باشه

ولی اگه میشه یاد گرفت بدون اینکه اشتباه کرد نیاز به یه قدرت زیاد داره

که همون قدرت فشار زیادی به انسان وارد می‌کنه و همون فشار باعث خستگی می‌شه و همون خستگی باعث اشتباه 

نظرتون چیه؟

پاسخ:
بنظرم یا تحمل دیدن اشتباه بقیه و قضاوت نکردن و یادگرفتن ازش رو آدم باید داشته باشه، یا حتما باید اشتباه بکنه تا یاد بگیره.
اگه با دیدن اشتباه بقیه آدم حس کنه بهتره، خودش یه اشتباه تو همون مقیاس میکنه مطمئنا. 
بنظرم فشار اشتباه ها هم به خود آدم بستگی داره. اگه آدم overthink کنه یه اشتباه رو خیلی خسته میکنه آدم رو. اشتباه برای یادگرفتنه. 
و موافقم خستگی روح و جسم خودش یعنی سبک زندگی اشتباهه. ماها ساخته شدیم که از همه روز های زندگی استفاده کنیم و اگه دچار افسردگی یا چیزای دیگه هستیم، باید حل کنیمشون. وظیفه ی خودمونه دنبال بهینه کردن زندگی باشیم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی