نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

میبینی؟

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱ ق.ظ

سلام

 

میبینی ؟ 

خودت رو میبینی؟

آینه ی هستی رو درک میکنی؟ 

ایده ی پشتش رو میفهمی؟

میبینی که خودت رو کور کردی تا از آفریده ی خودت خودت رو دوباره ببینی؟

میبینی که خودت رو فراموش کردی تا با دیدن دستای خودت دوباره خودت رو به یاد بیاری؟

تا یادت بیاد خدا بودن چه شکلی داشت.

هیچ چیزی تحت کنترل خودت نیست و هیچ وقت نبوده. ولی کاری نمیتونی کنی بجز تکامل پیدا کردن.

همیشه همین طور بوده.

خودت و خودت بودی و تنهایی تو بوده که تو رو به این فکر های عجیب غریب فرو برده. 

ایده هایی که اگه کس دیگه ای بود حتما میگفت عقلت رو از دست دادی که میخوای خودت رو فراموش کنی.

ولی مشکل اینه که هیچ وقت هیچ کس دیگه ای نبود.

که خدا بودن هم عالمی داره.

خدا بودن یعنی انقدر به خودت اعتماد داشته باشی که حتی اگه خودت رو گم کنی هم بدونی که خود بهتری رو پیدا میکنی.

چون برای یک خدا هیچ راه دیگه ای وجود نداره.

هرچی باشه خودشه و نمیتونه از خودش خارج باشه. 

و همیشه و همیشه از درون خودش میجوشه و قوی تر میشه.

جرات این کار اقتدار خدا بودن هست.

چون میدونه که در کمال نیست شدن، همچنان خودشه.

 

  • ظریف

نظرات (۹)

یک عدد سوال

رابطه ما با خدا رو چطور میبینین ؟ 

پاسخ:
نسبت بهش مونث هستیم

شما به یک عدد فلسفه اشراق نیاز دارید شدیدا

پاسخ:
یه آمپولشو برام بنویسید آقای دکتر!

عجب!

پاسخ:
پس دیدی

مونث ؟؟؟

مخالف مذکر منظورتونه ؟ 0_0

پاسخ:
توضیحش زیاده ولی خیلی خالی خالی نپذیرید.

اصلا نمیفهمم چی میگین که بخوام بپذیرم یا نپذیرم 0__0

پاسخ:
سوالی که پرسیدی رو من چجوری باید جواب بدم. سوالی میپرسی که انقدر ابسترکته که جواب منم باید همون قدر ابسترکت باشه. داری رابطه یه خالق که نیمه ی غیر دیدنی وجود داشتنه رو با من که جزیی ترین بخش آگاه دنیایی که میشناسیم هستم رو میپرسی من چجوری تو یه جواب کامنت توضیح بدم ارتباط نصفه دنیا با نصف دیگش رو. کل این وبلاگ جوابته کلش از اول تا آخرش. 
کل زندگیم جوابته. کل زندگیت جوابته. ارتباطت با خالق چیزی نبوده که یک لحظه هم وجود نداشته باشه. تو کل زندگیت رو چجوری میبینی؟

تزریقی نیست.....یکم اوایلش سخته ولی خیلی شیرینه..

 

از اون قشنگتر فلسفه ملاصدرا و اصالت وجود و حرکت جوهری هست..

 

یکم بجای رسانه ی خانمان سوز یوتیوب اینا رو بخونید!:)...

شما که در تاریکی های تورنتو به دنبال نور و خدا هستید.....

لطفا تورنتو را حسینیه کنید...:)

پاسخ:
شما که خوندید باید تو وبلاگتون بنویسید و بقیه استفاده کنن.
وبلاگتون بیشتر راجع به اسب سفیدتون هست.
تو فلسفه ی ملاصدرا نوشتن هدف زندگی توصیف اسب سفیده؟

حالا گیر دادید به اسب سفید گردن شکسته من؟:)

باهمون یوتیوب ادامه بدید:)

پاسخ:
میخواستم بگم که اگه فلسفه کسی رو پیشنهاد میکنیم باید به عنوان یه جزء فرهیخته جامعه، توی پست های وبلاگمون که دیگه اثر انگشتمون برای آدمایی خواهد بود که بعدا راجع به ما میخوان بدونن اون فلسفه خودش رو نشون بده. وگرنه مثل دینی میشه که اسمی داریم ولی در واقعیت همه چیز بر خلاف اون دین رو در مواقعی که بنظرمون به صلاح هست انجام میدیم. اگه اینجوری باشه یعنی کل قضیه یه دروغه و خودمون رو راضی کردیم به یه چیزی که لازم نباشه فکر کنیم.
من کمدی توی پست هات رو دوست دارم. بنظرم خلاقانه هست ولی میخواستم یکم ناراحتت کنم :)

خببب

وایسین

من برداشتمو از متن هاتون ( حالا پستای قبلی یا همین یا هرچی) میفرستم

ببینین همینه نظر تون یا نه 

 

    خدا چون میخواسته یه چالش جدید تجربه کنه ، گفته بذار حافظه مو کامل پاک کنم و به صورت انسان در بیارم ( محدود کنم)
و تیکه پازل هایی که خودم واسه خودم گذاشتم و پیدا کنم و در نهایت حافظه شو به دست بیاره


همچین چیزی 😶 ؟؟
 

پاسخ:
جالب گفتی!
آره. در نهایت یه جوکه که تهش بهش میرسه و میبینه اون چیزی که همیشه دنبالش بوده خودش بوده.
قهقهه میزنه و بعد میزنه زیر گریه چون تنها چیزی که وجود داشته خودش بوده و از خودش فرار کرده که یه مدت ندونه تنهاست.
در تک تک لحظه هاش به عمق کار خودش فکر میکنه و از جزییات خلقت خودش لذت میبره

ممنون که خواستی یکم ناراحتم کنی:) البته من ناراحت نشدم:)

البته من کمدی تو پست هام نیست شاید منظورت طنزه:)

به کنه پست هام دقت کنی فلسفه ملاصدرا رو می بینی:) (الکی)

خب برادر من خدا گوگل و ویکی پدیا رو آفریده برای چی؟بزن فلسفه ملاصدرا  و فلسفه اشراق خودش میاد...

من که نباید تو پست هام مستقیم به این چیزا اشاره کنم

من فقط صحبت از فرشته میکنم در واقع دارم به حرکنت جوهری اشاره میکنم...نمیتونم این قدر باز کنم که...:)

دیگه عکس از آی سی مای سی نمیذاری؟

 

پاسخ:
حس کردن چیز بدی نیست. هر چیزی تو دنیا با متضادش وجود داره. برای همین ناراحتی و خوشحالی هرجفتش با هم میان.
یوتیوب هم برای گوگله :) فلسفه ی آدمای قدیمی برام سخته و حس میکنم بدرد زندگیم نمیخوره.
بنظرم فیلسوف کسیه که یکم خودش رو از بازی میکشه کنار و به بازی نگاه میکنه.
بنظرم تواناییش رو دارم که از بازی بکشم کنار و تو زمان خودم به دنیای اطرافم نگاه کنم و برای خودم فرمولیزه کنمش.
بنظرم فلسفه یه چیز جدا از چیزای دیگه نیست. فوندانسیون زندگی هست و خودش رو تو همه چیز بروز میده. مثل همین انعکاس جوهر در فرشته ی صحبت هاتون.
دیگه رو آی سی کار نمیکنم! یکم کارامون اندازه اش بزرگتر شده و به اون جذابی نیست. ولی دیروز یه عکس گرفتم در موردش مینویسم!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی