نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

Requiem

دوشنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۰۰ ب.ظ

سلام

 

چند وقت بود که داشتم فکر میکردم برای تولدم چی کار کنم. یکی دو ماه مونده و میخواستم اگه چیزی هست که بتونه با زود تر رزرو شدن ارزون تر دربیاد یا نیاز به برنامه ریزی داشته باشه بتونم زود تر بهش برسم.

بیشتر به این داشتم فکر میکردم که برم یه جای خیلی دور و یه هفته تنها باشم ولی هزینه اش نسبتا زیاده و فعلا نمیتونم حرکت های اینجوری کنم. مرخصی های محل کارم هم محدودیت ایجاد میکنه.

مثلا یه کابین هایی هست وسط ناکجا آباد که میشه اجاره کرد. یا شهر های خیلی ایزوله که حتی جاده بهشون وجود نداره. و از این قبیل.

ولی خب فعلا برای الانم نبود.

تا این که دیشب یه تبلیغی رو تو اینستا دیدم که یک گروه کوآرتت قراره که Requiem Mozart رو اجرا کنن تو همین جایی که هستم. من تاحالا اجرای زنده ی موسیقی کلاسیک این شکلی نرفتم و این قطعه رو بارها گوش دادم و یکی از مورد علاقه ترین هام هست. دیدم که اتفاقا تاریخ اجراش دو روز قبل تولدم هست.

جالبه که Requiem معنیش مرثیه هست و تو تقویم دیدم که یک روز قبل اربعین هم میشه:) 

خلاصه که با یه تیر یه چند تا نشون رو میشه زد :))

خیلی مشتاقم و صبر میکنم که بتونم برم و ببینمش. کلش رو اجرا نمیکنن فقط این چند تا بخش رو. ولی خب بنظرم بهترین بخش هاش همین Dies Irae و Larcrimosa هست. 

  • Dies Irae
  • Tuba Mirum
  • Rex Tremendae
  • Confutatis
  • Lacrimosa
  • ظریف

نظرات (۵)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • همزمانی باحالی شد :) خوش بگذره!

     

    + مهدی خالی شدین چرا؟ :))

    پاسخ:
    ممنون. سعی میکنم عکس بگیرم!

    مرسی پرسیدی. فهمیدم اینی که این بیرونه انقدر مهدی درون رو اذیت میکنه و حرف میزنه که نمیزاره مهدی حرف بزنه. قراره خالیش کنم که دیگه صاحبش درونش بدمه و صدا بده. من ساکت بشم بزارم کارش رو بکنه.

    سلام بازم

    گفتم حالا که کامنت نویسیم اومده اینجا هم یه سیاهه کنم :!

    اصلِ حال ات که خوبه ان شاءالله؟ از این جا که به نظر خوب میاد :)

    برای اسم کاربری جدید ممنون از @فاطمه که مثل داستانِ ۵ روزِ @زری نشد :)

    یه مدت تقریبا خیلی قبل یادم میاد این خالی تکیه کلامم بود. یعنی خیلی بهش تکیه میکردم! اینجوری که می خواستم تاکید کنم رویِ خلوصِ یک واژه یا تنهاییِ اون اسم، شِیء یا هرچیزی که در کلامم بود؛ "خالی"  بعنوان پسوند می نشست بعدش. دوتا خالی هم برای تاکید بیشتر :))  مثال: نونِ خالی.

     این requiem رو در سرنوشتِ مطلب دیدم موسیقی فیلم requiem for a dream تویِ سرم پخش شد بعد دیدم که داستان چیز دیگری هست. باید یک بار دیگه بشینم و ببینم اش. ( اگر فرصت اش پیش بیاد)

    داستان تولد و اربعین و اجرای اون موسیقی هم خودش معجون خوبی هست خیلی وقته از این اتفاقی همزمان ها تویِ برنامه یِ یکنواختِ زیستن ندیدم و تقریبا از یادم رفته بود.

    برای تولدت یه کادو پیشاپیش آوردم (اینم یجور همزمانی اتفاقی فکر کنم معادلش coincidence بشه گفت، در نظر بگیر)

    https://b2n.ir/h00703

    (فارغ از قبول و باور داشتن و نداشتن بالاخره دندون اسب پیشکش رو نمی شمارند ).

    و این که قصد دارم نگهش دارم برای تولد ۱۳ سالگیِ دخترم هدیه بدم :) (البته شاید بسته به میزانِ فهم ام از رشدِ فکری اش و همچنین شرطِ زنده بودن، زودتر یا دیرتر و یا هیچ وقت هم شد)

    اگه کتاب بود، چند جلدیِ خوبی میشد و برایِ قبلِ خواب خیلی جواب بود.

    ☆HBD☆

    هم.سایه

    پاسخ:
    سلام!

    حالم که خوبه. در جنگ با خودم برای استقلال هستم.

    ممنونم لینک جالبی بنظر میاد.
    هدیه جالبیه. 
    مرسی از کامنت خوبت. بازم این سمتا بیا :)

    سلام مهدی خالی

    تولدت مبارک باشه. چرا تنهایی و ایزولیشن؟

    شاد باش.

    پاسخ:
    سلام علی.ب

    چرا تنهایی و ایزولیشن نه؟
    سعی میکنم:)

    تولدتون پیشاپیش مبارک.

    من اولین بار این ریکویم موتزارت رو توی فیلم amadeus شنیدم و خیلی ازش خوشم اومد یه جور خاصی شنیدنیه. مطمئنا شنیدنش ا یه اجرای زنده خیلی هیجان انگیزتر میشه. امیدوارم بهتون خوش بگذره.

    پاسخ:
    ممنون!
    خیلی زیباست :)
    ممنون.

    خوشا به سعادتتون. واقعا دلم یه اجرای زیبا که بشه طی اون خودم رو حتی فراموش کنم دارم.

    با اسم پست به یاد فیلم مرثیه ای برای یک رویا افتادم، امیدوارم زندگی هیچوقت اونقدر تلخ نباشه :)

    پاسخ:
    بچه هایی که فرصت بزرگ شدن پیدا نکنن میتونن خیلی راحت با امواج بیرون به هر سمتی برن و اگه نتونن خواسته هاشون رو کنترل کنن ممکنه به سمت تجربه ی شیرینی های خیلی شیرین و تلخی های خیلی تلخ برن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی