نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

Wish you were here - Pink Floyd

سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۳۷ ب.ظ

سلام

 

فکر میکنم بالاخره نوبت به این پست رسید که بنویسمش. 

به اشتراک گذاشتن آهنگ Wish You Were Here - Pink Floyd

چرا الان وقتش هست رو من حاضر نمیدونم ولی من آینده ام حسابی خبر داره که چرا.

این آهنگ شاید بتونم بگم که آهنگ مورد علاقه ترین مورد علاقه ی من هست. دلیلشم اینه که حدود 2-3 لایه معنی در جاهای مختلف برام داشته و برام خیلی کار های هنری چند لایه جذابن. به من این حس رو میدن که خالقشون خیلی بیشتر به خالق جهان هستی نزدیک بوده که تونسته کار چند لایه انجام بده.

 

 

So, so you think you can tell
پس میگی که میتونی تشخیص بدی که
Heaven from hell?
بهشت کجاست و جهنم کجاست؟
Blue skies from pain?
آسمان آبی چیست و درد چیست؟
Can you tell a green field
آیا میتونی یک زمین سبز رو
From a cold steel rail?
از خط ریل های قطار تشخیص بدی
A smile from a veil?
یا یک لبخند رو از پشت یک پرده
Do you think you can tell?
فکر میکنی میتونی؟

 

 

Did they get you to trade
آیا اونا تونستن قانعت کنن که معامله کنی
Your heroes for ghosts?
قهرمان هات رو برای ارواح؟
Hot ashes for trees?
یا خاکستر داغ رو برای درخت ها؟
Hot air for a cool breeze?
و هوای گرم رو برای نسیم خنک؟
Cold comfort for change?
و راحتی سرد رو برای تغییر؟
Did you exchange
آیا معامله کردی؟
A walk-on part in the war
یک نقش جزیی در جنگ رو
For a leading role in a cage?
برای یک نقش اصلی در یک قفس؟

 

 

How I wish, how I wish you were here
چطور بگم که چقدر آرزو میکردم کاش که اینجا بودی
We're just two lost souls
ما دو روح سرگردانیم 
Swimming in a fish bowl
که در یک تنگ ماهی شنا میکنیم
Year after year
سال بعد از سال
Running over the same old ground
میدویم بر همان زمین قدیمی
What have we found?
و چه چیزی پیدا کردیم 
The same old fears
همان ترس های قدیمی
Wish you were here
ای کاش اینجا بودی
 
امیدوارم دوست داشته باشید.

 

  • ظریف

نظرات (۲)

لذت بخش بود بود آهنگش . قبلا من another brick in the wall رو از این گروه شنیده بودم و با اون آهنگ باهاشون آشنا شدم .

پاسخ:
به مناسبت سال تحصیلی جدید، آهنگ بسیار مناسبیه
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • احساس می‌کنم قبلا جایی خونده بودم که این ترانه برای یکی که مرده نوشتن. ولی الان یه سرچی زدم چیزی پیدا نکردم. شاید با یه آهنگ دیگه اشتباه گرفته‌م :/

    کاش کمی از لایه‌های مختلفش هم می‌نوشتین.

     

    امسال تو نمایشگاه کتاب اتفاقی چشمم به یه کتاب خورد به اسم «پینک فلوید و فلسفه». الان دوباره یادش افتادم! 

    پاسخ:
    مثلا یک لایه اش مهاجرته 
    یک لایه اش برای آدمای بعد از جنگ هست
    یک لایه اش خدا و آفرینش و اومدن روی صحنه ی خلقت هست.
    میشه کند و پیدا کرد، در مورد دوستی و ریلیشنشیپ و ... ولی بهترین نوعی که میتونم همه اش رو جمع کنم اینه که راجع به خود هست. 
    چون خود ابعاد مختلفی داره با هر کسی که خودی داشته باشه میتونه رزونانس کنه.

    چه کتاب جالبی.
    آدمایی که برای یک فلسفه فکری میجنگن و زندگی میکنن باید هم بعد از این همه سال تو جاهای دورتر دنیا اینجوری ازشون یاد بشه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی