نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کوچک

سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴ ق.ظ

 

سلام

 

بعضی وقت ها به این IC ها نگاه میکنم و به این فکر میکنم که چقدر فکر بشر در طول زمان میتونه کاری شبیه معجزه کنه

کاری مانند این که جلوی رویمان است. تبدیل خاک به مکعب های خاکستری ای که آفریده ی دست بشر هستند 

مکعب های خاکستری ای که با بینهایت ظرافت در تعداد نزدیک به بینهایت ساخته میشوند

بازی بین کنترل و اعتماد به قانون عالم

بازی تبدیل فکر به مساحت بزرگ و کوچک کردن آن در ابعاد نوک قلم

دیدن تبلور فکر خالق در ذهن هزاران نفر که از هم گسسته هستند ولی با کار کردن با هم میتوانند

کاری نزدیک به نشدنی را انجام دهند

جایی که ظرافت اتم به اتم در یک طرح لحاظ میشود

جایی که در آن ماده به مفهوم انتزاعی و فکری تبدیل میشود

و به آن فکر میشود و نتیجه ی فکر تصمیمی میشود و به ماده اعمال میشود

جریان تلاش هزاران هزار فکر که هزاران دستگاه آفریده ی بشر را هدایت میکنند

دستگاه هایی که از چکیده ی ذهن ده ها هزار نفر انسان دیگر ساخته شده اند

از علمی که نتیجه ی ساعت های بیشمار تفکر و برهم کنش گفتار افراد بوده

و از سر سپردن انسان به یادگیری آنچه از آن به وجود آمده

نتیجه ی این وقف زندگی انسانی، کیمیای خاک به مدار های مجتمع است

گویی که دردانه ی فکر نسل بشر تا به اکنون است

دیدن آن مرا به فکر فرو میبرد

که چقدر زمان و توجه صرف آفرینش آن شده است

  • ظریف

نظرات (۶)

سطر پایانی‌تون قوه‌ی خیال و‌ تصور رو واقعا فعال می‌کنه.

البته گفته در یک لحظه هم همه‌ش رو می‌تونسته خلق کنه، و واقعا ازش بعید نیست. (:

پاسخ:
خالقی که کار هاش رو یهویی انجام بده رو کسی دوست نداره. باید زمان ببره تا ارزشمند بشه
  • حامد سپهر
  • اینکه ایده‌ی اولیه‌ی خیلی از اختراعات از کجا به وجود اومده خودش یه دنیا حرف پشتش هست ولی این شاید باعث بشه که به معجزه‌ی خلق بشر بیشتر فکر کنیم

    پاسخ:
    موافقم. مخصوصا وقتی کار های مختلف یه جوری در طول همدیگه قرار میگیره که انگار یک طرح خیلی بزرگتر رو داره میسازه. انگار که ایده ی خیلی بزرگ جزء جزء در ذهن های مختلف پیاده میشه و خودش رو از دست های انسان ها میسازه
  • ماه توت‌فرنگی
  • چطوری این خاکه؟ 

    پاسخ:
    هسته ی مدارمجتمع IC بر پایه ی سیلیکون معمولا ساخته میشه  و عناصر دیگه ای که ممکنه توش باشن، عناصری مثل طلا، مس، آلومینیوم، ... هم توش به کار میرن. این عناصر از معدن و خاک بدست میان و با ظرافت بالایی با خلوص فوق العاده بالایی استخراج میشن و در چند صد مرحله به آی سی تبدیل میشن.
  • ماه توت‌فرنگی
  • آهان. تا حالا به این پروسه فکر نکرده بودم. چه جالب. این که میگن جهان از آب و آتش و خاک و باده خیلی هم بی‌ربط نیست انگار. 

    پاسخ:
    بعضی وقت ها فکر میکنم که توی دوران باستان هستم که ابزار ها اونقدر عجیب غریب نبودن و به زندگی نگاه میکنم. یه جوری میشه. انگار قدیمی میشم و بعد میبینم که چقدر جالب که یه سری چیزا که شاید رویای فلاسفه ی باستان بوده، مثلا آینه ای که دنیا رو به آدم نشون بده، واقعا دستم هست و گوشی تلفن همراه منه. بعد برام سوال میشه چه چیز دور از ذهنی من میتونم تصور کنم برای هزاران سال بعد؟

    خاک بوده اند و خواهند بود.

    پاسخ:
    خاک نورانی

    نگاهی جالبی بود و باید به این موضوع که تمام آفرینش از خاک است عمیق فکر شود

    پاسخ:
    متشکرم از نگاهتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی