نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

Marooned - Pink Floyd

سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۰۴:۳۵ ب.ظ

سلام

 

قطعه ی Marooned یکی از اولین آهنگ های Pink Floyd که شنیدم

این قطعه بی کلام هست و عملا یک سولو از نواختن گیتار الکتریک توسط David Gilmour هست.

مثل بعضی آهنگ های دیگه ی Pink Floyd مثل Echoes  روایت گر یک داستان است

ویدئویی که در یوتیوب به آن لینک کرده ام، ویدئو جالبی است که بخش هایی از چرنوبیل و فکر میکنم فضاپیمای سایوز را نشان میدهد.

معنای نام این قطعه رها شدن و تنها ماندن در یک جای دور افتاده است.

مجموعه ی این ویدئو و نام آهنگ برای من یاد آور تاریخ است، دورافتادگی تمدن بشری در گذر زمان

برای من یاد آور این است که زندگی هر چه که هست، کمی جلو تر در تاریخ محو خواهد شد و حتی بزرگترین دستاورد های انسان مثل دسترسی به انرژی نزدیک به بینهایت و سفر در فضا همانقدر که هیجان انگیز هستند، همانقدر هم آسان در عمق تاریخ محو میشوند.

این آهنگ برای من مثل فهم اندازه ی کوچک انسان در شبی است که به آسمان نگاه میکنم و ستاره های بیشمار را میبینم

گویی که ذره ای غبار در طول ابدیت هستم

همزمان برای من یاد آور این است که زمانی که داریم، هرچقدر که هست، کم و بیش، میتواند به زیبایی گیتار سولو ی این آهنگ سپری شود

 

  • ظریف

نظرات (۲)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • آهنگ و ویدیوی عجیبی بود. اواسطش یهو احساس کردم باید بعد از دیدنش حتما چند جمله بنویسم. انگار انتظار داشتم چیزی بهم الهام بشه! (و نوشتم، ولی بیشتر برداشتم از موزیک ویدیو بود نه اینکه چیز خاصی الهام شده باشه!)

    پاسخ:
    دوست داشتی اینجا یا تو بلاگت برامون به اشتراک بزار!
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • سرما و برف. ساختمان‌های متروکه. ورق‌های کتاب ریخته کف سالن. عروسک‌های رها شده. دیوارهای پوسته‌پوسته شده. در پس‌زمینه؛ خاطره‌ای از روزهای خوش کودکی و سر و صدای بازی بچه‌ها. اما حالا، دختربچه‌ای تنها ایستاده در بالکن، به زمین‌های بازی خالی نگاه می‌کند. و مردی که فرار می‌کند، شاید از گذشته و عمل خودش.

    اما از فاصله‌ای دور، مثلا در یک ایستگاه فضایی اگر باشی، هیچ‌یک از این‌ها را نمی‌بینی. از آن بالا، همه چیز در کره‌ای آبی و سفید خلاصه می‌شود. نه انسانی معلوم است و نه نتیجه‌ی جاه‌طلبی و حرصش به چشم می‌آید. هرچند تناقض عجیبی است، چون اتفاقا به خاطر همین جاه‌طلبی توانسته‌ای بیایی این بالا و زمین را از خیلی دوردست نگاه کنی تا شاید کمی آرام بگیری دور از هیاهوی جهان. اگر البته خاطره‌ها و تصاویر بگذارند.

     

    (صرفا چیزایی بود که بعد از دیدن ویدیو تو ذهنم مونده بود و دنبال هم اومدن رو کیبورد!)

    پاسخ:
    زیبا بود!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی