نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

عددایی که دوست دارم

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱ ق.ظ

سلام

 

شاید حس کنید دقیقا مثل همون سخن معروف که قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید، این بنده خدا هم ایده نداره و دیگه به چرت پرت نوشتن افتاده.

ولی

اینطور نیست! 

خیلی به عددا علاقه دارم و همش میگردم دنبال عدد های زیبا. شده رو پلاک ماشین ها، عددای روی ساختمونا، ساعت و. ...

براتون عدد های زیبا به نظر خودم رو میگم و شاید برای شما هم پیش بیاد که بهشون علاقه مند بشید!

 

سری اول عددا

مثلا ساعت 11:11، 22:22، 1:11

تکرار یا قرینه میتونه اینجوری هم باشه مثلا 12:12، 11:44، 12:21، 484، 121، ...

 

سری دوم:

چیزایی که 6 و 9 و 3 و 1  رو دارن. 6 و 9 باید تقریبا حتما باشن تو عدد.

396، 963، 639، 619، 96، 69، 196، 916 و ...

اگه 6 و 9 باشن و یه عدد دیگه هم قبوله: 609، 629، 649، 659، 679، 689

 

سری سوم:

عددایی که پشت هم هستن یا فیبوناچی یا سری های دیگه میسازن

مثل شماره ی این پست که 1123 هست. 1234، 1248، 1124

اینجا چیزایی مثل 1243 رو هم قبول میکنم. درسته بهم ریخته هست ولی همه ی عددا رو داره.

 

سری چهارم:

عددایی که به خودی خود زیبا هستن

47، 42، 49

اگه این دوتا رقم و یه رقم دیگه هم باشه قبوله: 420 :)، 407 و ... البته 49 خودش  فقط خوبه چون 7*7 هست صرفا.

 

سری پنجم:

رقم هایی که تو سن ها برام مهم هستن

22، 23، 33، 40، 44، 55، 56، 60، 63

 

سری شیشم:

عددای سه رقمی که دو رقمشون با یه عمل ریاضی به اون رقم دیگه تبدیل میشن

329: سه به توان دو میشه 9

248

238

516

 

سری هفتم: 

عددایی که به 3 بخش پذیر هستن.(فقط برای عددای بزرگ که صرفا یه چیزی براشون داشته باشم)

 

فعلا همینا رو یادمه

  • ظریف

نظرات (۲۰)

میفهممت :) من اعداد مضرب شش رو خیلی دوست دارم :))

از 13 و 17 و 19 هم متنفرم :)

منفور ترین عدد در نظرت چیه؟!

پاسخ:
آره بعضی این عددای اول اصلا حال منو بد میکنن. عددی که نتونم تجزیه اش کنم و بزرگ هم باشه خیلی بده. مثلا یه چیزی مثل 673!

چه جالب :)

من از اینا فقط بخش سه البته به علاوه ی  چندتا سن دیگه

و سری هفت رو بیشتر دوس داشتم:)

من کلا اعداد فرد رو دوست دارم بجز ۹!! 

بعد کلا اسم و ماجرا ها زیاد یادم نمیمونن ولی شماره چرا :) 

از اعداد زوج فقط رند ها رو دوست دارم

بعد مثلا دنبال کننده هام ۴۹باشه اعصابم خورد میشه باید ۵۰بشه فقط بخاطر رند بودنش ،بعد مثلا پنجاه و یک باشه اولش خوشحال میشم ،بعد میگم نه رند نیست کاش قطع دنبال کردن بزنه ،بشم همون ۵۰ :)))

این چنین خود درگیرم :)

فک کنم خدا میدونست که تولدم ۳۰ امه :)

پاسخ:
9 که باحاله. بیچاره :/
آره منم اسم خیلی سخت یادم میمونه. ولی شماره پلاک ماشین دوستام رو میشناسم :))
البته کلا حافظم زیاد جا نداره. 
آره عددای زوج کلا خوبن! مثلا  ممکنه از 38 خیلی خوشم نیاد چون 19*2 هه. ولی عدد تر تمیز زوج خوبه.
ااا چه خوب! مبارک باشه پیشاپیش! منم 28 ام هستم! که البته نمیدونم چرا الان ایران 27 امه ولی اینجا 16 امه. چون به تاریخ اینجا 19 ام باید تاریخش باشه :| 

نمیدونم شاید چون از نظرم ۱۰پایانه

و ۹ لحظه ی نزدیک پایان!

+ نه ۳۰تیر تولدم بود :) 

جملم درست نبود !

اا مبارکااااا باشه پیشاپیش :)))))) 

الان هنوز یک ساعتم نشده که اینجا ۲۷ام

خط اخرم نفهمیدم!

پاسخ:
آها جالبه. پایان تک رقمی هاس ولی شروع دو رقمی ها که باحالن :)
آها 30 تیر! 
مرسی مرسی
الان تقویم میلادی رو لپتاپم 16/9 هست ولی تولدم 19/9 هست
3 روز فاصله میلادی و یه روز شمسی. ولی درسته سال کبیسه و اختلاف زمانی و این که تازه 27 ام شده همش رو هم موثرن :)

جالب بود :))

من هم تو سن ها

19_21_27_30_40_72 واسم مهم ترن

 

عدد های زیبا هم به نظرم

7_21_27_51_72_121_

 

 

پاسخ:
آره راستش الان که گفتی فکر میکنم سن های
7 12 15  19 21 27 28 رو هم دوست دارم :)) 
72 رو خوشم اومد آفرین. 

آره خوبن. 51 رو نمیدونم! قشنگه، به 3 بخش پذیره ولی ازونور 3*17 هه. البته چون جمع رقماش 6 هست میپذیرم!

هاهاها چه بحث جالبی! :)))

به فکر فرو رفتم همی...

 

من توی سن ها 4، 7، 10، 11، 12، 14، و 17 رو دوست دارم. البته یاد یه دیالوگ افتادم توی ومپایردایریز که کارولاین توی سن 17 سالگی تبدیل به خون آشام شده بود و طبیعتاً دیگه رشد نمیکرد، با غر غر گفت: "من تمام عمرم منتظر بودم 18 سالم بشه من از 17 سالگی متنفرم... تنها نکته ی 17 سالگی این بود که یک سال دیگه 18 سالت میشه!" :))

 

سن 22، 28، 40 و 45 رو هم دوست دارم.

 

توی کل اعداد هم اعداد گنگ دارای تکرارِ چند رقمی رو دوست دارم مثل 3.82828282

24.175961759617596

ولی تکرار تک رقمی رو نه (مثل 3.11111)!!!

 

دیوونه ایم، نه؟ :)))

 

 

پاسخ:
:))) بیچاره 
آفرین اون ممیزی ها رو بهش فکر نکرده بودم!
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • منم این بیماری رو دارم :دی

    یه اسکرین شات دارم تو گوشیم که در ساعت و درصد شارژِ 3:33 - 33% گرفتمش =))

    بعد حالا به جز ساعتای رند و متقارن و چه می‌دونم، 12:34 و 23:45، ساعت 3:14 رو هم دوست دارم چون عدد پیه!

     

    تولدتونم پیشاپیش مبارک!

    پاسخ:
    :)) 
    آره عدد پی هم خوبه! یادم نبود!

    مرسی مرسی مرسی!
  • دُردانه ‌‌
  • با اعداد شماره شناسنامه و شماره دانشجویی یا موبایل که خودمون نقشی در انتخابش نداشتیم می‌تونید یا دوست دارید رابطه کشف کنید؟ مثلا شمارهٔ موبایلی که بعد از صفر، از اعداد صفر تا نه تشکیل شده و دو تا تاریخ تولد توشه که ابتدا و انتها هستن و بینشون اعداد متوالی هست. چنین روابطی. یا شماره‌ای که چهار تا چهار توشه و از فلان اعداد تشکیل شده و اعداد این رابطه رو باهم دارن. من این‌جوری می‌تونم کلی شماره حفظ کنم. و تاریخ تولدا. مثلا تاریخ تولد قمری من از چهار تا عدد دورقمی متوالی تشکیل شده: ۱۴۱۲/۱۱/۱۳

    پاسخ:
    اعداد طولانی رو راستش تلاش نکردم حفظ کنم ولی ایده ی خوبیه! باید یه امتحان کنم! ولی موقعی که یه عدد طولانی رو میبینم توش دنبال رابطه ها میگردم. تاریخ تولد قمریت عالیه!
  • رفیقِ نیمه راه
  • چه جالب :/ من هیچ حس خاصی نسبت به اعداد ندارم :/

    فقط عددای 666 یا مثلا 11 و 13 چون که به شیطان پرستی مربوط میشه یکمی ترسناک میزنه...

    پاسخ:
    :)))) چه عددای خوبی :))
  • جواد انبارداران
  • فیلم 23 رو ببینید

    پاسخ:
    دومین نفری هستی که بهم گفتی تو این چند روز! بنظر باید حتما ببینمش!

    تو سری اول به نظرم 3:33 هم قشنگه. 

    تو سری دوم هم فکر می کنم 689 ظاهر خیلی جالبی داره. یه جورایی انگار در گردشه. از هرجهت معنا داره.

    6 و 9 و 3 هم هرطوری کنار هم بشینن معنا دارن.

    پاسخ:
    3:33 رو منم دوست دارم.
    خیلی خوشگله. 689. 69 که yin yang هه و 8 هم تقریبا علامت بینهایته چرخیدس و 6 و 9 رو روهم بزاریم میشه 8 تقریبا. خیلی خوبه.

  • فاطـــღـــمـه ツ
  • من اعداد مضرب ۱۰ دوست دارم

    ۲۰ ، ۳۰ ، ۴۰

    ساعت هم همیشه دوست دارم ۱۵ دیقه گذشته باشه مثلا

    ۱۰:۱۵ ، ۱۶:۱۵ ، ۱۸:۱۵ 

    خیلی از کارامو با اینا شروع میکنم ، وقتی هم هنوز مونده تا برسه ، منتظر میمونم تا ربع بشه بعد 😂

    پاسخ:
    مضرب 10 ها خیلی تر تمیزن.
    15 دقیقه جدید بود برام!
    :)))
  • هلن پراسپرو
  • خود متشکرنیستم ها، ولی من به شدت به شماره ملیم علاقه مندم! مخصوصا رقمهای آخرش که یه 66445 هست، یعنی دوتا از یه عدد، دو تا از یه عدد دیگه، یدونه از عددی که بینشون قرار داره!

    عددای زوج و 21 به صورت کاملا خاص هم جای خود دارن توی قلبم!

    پاسخ:
    اوه منم بودم عاشق اون عدد میشدم! خیلی خوبه
    21 خیلی خوبه! 3*7 !

    عدد 24، رقمی هست که از همه بیشتر دوستش دارم :))

    پاسخ:
    24 عااالیه!

    من کلا عدد هفت رو دوست دارم شماره ملی منم پر از هفت هستش باشگاه هم که میرفتم شماره پیرهنم هفت بود

    توی سن ها هم از ۲۴ و۳۵ و ۴۲ و ۴۷ خوشم میاد بقیه ش فکر کنم زیادیه:))

    از ۳/۳۳۳ اصلا خوشم نمیاد

    پاسخ:
    ۳.۳۳۳ خیلی چرته. ضربدر ۳ بشه ۱۰ نمیشه ولی میشه :)))

    چقدر جالبه 

    من سری اول اعداد رو خیلی دوست دارم و وقتی چشمم به ساعت میفته و ساعت جفت می بینم کلی ذوق می کنم و حس می کنم یه اتفاق خوب واسم میفته :/

    پاسخ:
    من هر کدوم ازینا رو میبینم فکر میکنم یه اتفاق خوب میفته :))))))

    من برعکس شما اصلا از ۳ خوشم نمیاد

    باز ۶ یکم بهتره

    عاشق ۴ و ۸ هستم  

    ۷ هم بد نیست

    ۷_۱۴_۱۸_۲۱_۲۴_۲۷_۳۲_ ۴۱_۴۴_۶۸ اینا خیلی قشنگن به نظرم :)

    ۵ هم فقط در ۱۵ یا ۹۵

    بیشتر از دوست داشتن عدد رنگ هاشون توی ذهنم تداعی میشه :)

    پاسخ:
    چقور متفاوت :)) ۶ زرده و ۴ سبزه ۵ قرمز میشه ۳ زرده ۷ آبی برا من. برا شما چه رنگین؟

    یه مدت پیشا من و داداشم همینطوری شده بودیم و هر جایی دنبال عددای رند یا مرتب به هم می‌گشتیم. به حدی که به تباهی داشتیم نزدیک می‌شدیم تا اینکه دیگه بی‌خیال شدیم:)

    ولی من خودم عدد ۲۲ و ۸۴۰ رو خیلی دوست دارم 

    پاسخ:
    چه باحال هم تیمی داشتی! من خودم دنبال عددا میگردم

    ۱ زرده 

    ۳ سبز کم رنگه

    ۴ آبی 

    ۵ قرمز

    ۷ آبی آسمانی

    ۸ سرمه ای 

    ۹ سبز لجنی

    ۱۰ قهوه ای تیره 

    ...

    :)

    پاسخ:
    چقدر خوب! نزدیک بود. ولی انصافا 1 زرد نیست هر جور حساب میکنم. البته الان که دیدم هم 6 هم 3 برام زرد بود :/ 9 رو خیلی موافقم!

    چه جالب XD

    ساعت ۱۲:۳۴ هم بامزس ^^ یا ۲۳:۴۵ !

    تاریخ تولدای رندم خیلی خوبن ! مثلا یکی از دوستای من تولدش  ۸۳.۳.۸ هه  !

    ولی تاریخ تولد من  همه عددی ریخته توش :/

    پاسخ:
    آره خیلی منم دوست دارمشون!
    چقد خوبه! 
    :)) اونم قشنگیه خودشو داره :))

    میدونم خیلی وقته از این بحث خارج شدی و الآن این کامنت رو میخونی و اینجوری میشی: -_- 

    :)))

    ولی امشب از ستون پر بحثات اینجا رو میخوندم و کامنتای جدیدو که دیدم دلم خواست این رو هم بنویسم منم:

     

    از نظر من 0 سفید یا سیاهه

    1 سیاه یا خاکستریه

    2 صورتیه!

    3 سبزه

    4 قهوه ای شکلاتی یا بنفش تیره اس!

    5 زرده

    6 نارنجیه

    7 یاسیه

    8 قرمز تیره یا بنفشِ گرمه

    9 جگریه

    10 آبی آسمانیه!

    11 هم سبز چمنیه

    12 سبز یشمیه

    13 سبزآبیه

    14 بنفشه

    15 پرتقالیه

    16 نارنجیه

    17 خاکستری مایل به بنفش روشنه

    18 قرمزه

    19 قهوه ای خیلی روشنه

    20 طلائیه

    ...

     

    روزها هم همیشه از بچگی برام رنگ داشتن!

     

    شنبه زرد بوده / یکشنبه بنفش مایل به خاکستری/ دوشنبه صورتی/ سه شنبه سبزآبی/ چهارشنبه قهوه ای / پنج شنبه نارنجی / جمعه قرمز

     

    و از رنگ شنبه و پنج شنبه و جمعه حالم بهم میخورد!! فقط یکشنبه و سه شنبه رو دوست داشتم! :)

     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی