نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

انتخاب نوع موتور

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ب.ظ

سلام

امروز تجربه جالبی کسب کردم

نمیدونم جایی نیست ازین چیزا نوشته باشه توش ؟!

مثلا فهمیدم deadzone موتور رابطه خیلی مستقیمی با سرعتش داره ، هر چقدر سرعتش بیشتر باشه ، گشتاور پایین تر میاد ، از رابطه P=Tw و میزان ولتاژی که باید به موتور بدیم تا از لقی گیربکسش عبور کنه خیلی زیاد میشه طوری که موتور 800RPM ما ، تا حدود 30 % کار نمیکنه ولی موتور 300RPM ای که داشتم ، یادمه حدود 5% ، deadzoneش بود...

خب پس فلسفه ساخت موتور گیربکس های دور بالا چیست ؟ منم نمیدونم اگه میدونید کامنت بدید...

نکته دیگه این که دور موتور این آرمیچر ها این طور که پرسیدم، 3000RPM است، یعنی در 300RPM گشتاور تولیدی حدود 10 برابر آرمیچر خالی است...

دیگر موضوع این که امروز یه سلول خورشیدی بزرگ تو یه آزمایشگاهی پیدا کردم پرسیدم گویا میتونم قرض بگیرم ، دوست دارم ولتاژش رو رگوله کنم... دیگه این که :

امروز دکتر آسایی داشتن از معنای C در باتری ها میگفتن ، میگفتن مثلا باتری های سرب اسیدی ، 0.2C هستند یعنی موقع شارژ با جریان 0.2 * ظرفیت باتری در واحد آمپر باید شارژشون کرد، باتری های لیتیم یونی 1C هستن و من نمیدانم این دوستانی که برای این Segway ما باتری خریدن ، 25C واقعا فروشنده چی بهشون انداخته،

نکته جالب این که زنگ زده میگه فروشنده میگه اینا جریان لحظه ای نمیدن :|||||||||||||.

  • ظریف

نظرات (۳)

فک کنم چون مستقیم از وبلاگت لینک می شی فک می کنی می خوای اسپم بدی .. باید غیر مستقیم وارد شی به نظرم ... نمی دونم .. 
پاسخ:
نه من آدرستو میزنم اصن از وبلاگم نمیام:/ 
برای ثابت کردن ولتاژ سلول خورشیدی، مبدل بوست ما را خریداری کنید
پاسخ:
حسن...

خوب ... والله نمی دونم قضیه چیه ... :(
پاسخ:
:/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی