نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نسبت پول دریافتی به مسئولیت

يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ب.ظ

سلام

چند روزی هست که دارم فکر میکنم چقدر نسبت پولی که میگیریم به مسئولیتی که در برابر پروژه داریم تو کار مهندسی کم هستش، برای مثال تدریس یک نرم افزار یا یک میکرو کنترلر صرفا مسئولیتش تو زمان تدریس هست و بعد اون اصلا مهم نیست، شما هم چیزی رو نمیتونید اشتباه درس بدید اصولا... بدتر از اون تدریس درس هست، که هیچی دیگه خودتون فکر کنید.

---------------------

معمولا یه متن هایی مینویسم ولی انتشار نمیدم، این ازونا بود

ولی امروز کامل میکنم و مننتشرش میکنم

البته ممکنه ربطی نداشته باشه به موضوعی که میگفتم ولی راجع به مسئولیته

نمیدونم چقدر واست پیپش اومده مشتری باشی... فکر کنم تا حد خوبی پیش اومده، 

مشتری در برابر سوپر مارکت

مشتری در برابر استاد یا معلم و دبیر

مشتری نونوایی و کترینگ ها

و ...

خیلی وقت ها میشه که کیفیت محصول و یا خدماتی که بهت میدن خوب نبوده و یا نسبت پولی که اززت گرفتن به نسبت خدمت یا محصول نا عادلانه بوده ... خب واکنش ما اغلب شاید درگیری زبانی و بحث با شخص باشه...

خب حالا جا عوض

فرض کن که ایندفعه شما فروشنده یا ارائه کننده خدمت هستی ، اکثرا برقی ایم کسایی که میایم اینجا به جر یه سری آی تی که میان و ... (:) رییس ما ان) مثال پروژه ای میزنم

خب برای ملموس تر شدن فرض کن  یه پروژه گرفتی از کسی، 3 حالت وجود داره

1- خودت میخوای انجام بدی کاملا

2- کسی پروژه رو گرفته و تو رو برای کمک اورده

3- پروژه واسه خودته و کسی رو اوردی کمکت کنه 

حالت اول که تکلیف معلومه معمولا استرس متوسطی داره و خوب هم انجام میشه

حالت سوم خیلی دهن صافی داره ، چون باید یکی دیگر رو هم مدیریت کنی و از نظر استرس سخت تره ولی فشار کاری کمتره

میمونه حالت دوم:

مشکل اصلی اینجاست

مشکل حس نکردن احساس مسئولیته که دهن بالاسری رو صاف میکنه چرا اینجوریه؟

چرا حس میکنم وقتی یه نفر دیگه مسئولیت رو دوششه هر اتفاقی می افته گردن اونه و من هر لحظه میتونم بپیچونم؟ میتونم پیگیری نکنم کارایی که ه من مربوطه ولی باید از کانال بالاسری رد بشه؟

فقط کافیه هر کاری بهم سپرده میشه رو مال خودم بدونم

همین دیگه این متن بی سروته به پایان رسید! راستش خیلی نتونستم شاخه هاش رو پر کنم... حیف

حالا سوال اینه ، واقعا تا اینجاشو خوندی یا اومدی ببینی تهش چی میشه؟! 

  • ظریف

نظرات (۲)

متن عالی بود
آره تمام چیزایی که گفتی رو خوندم و همگی برام اتفاق افتاده...
هر سه حالت و هر سه تا هم مث که ما باید جور بقیه رو بکشیم

وگرنه پروژه می شه مثل پروژه های فوق سریع مترو که هر سال ۱۲۰ درصدش تموم می شه

ولی این فروشنده های برقی و مخصوصا سایتا به نسبت از همه مظلوم ترن(هزاران بار تجربه شده...)
پاسخ:
ممنون بیژو :)!!
عالی بود 
بیشتر مشکل فرهنگی هستش، مثلا ژاپنی ها رو نیگا
کلا برای اون ها کار که بهشون سپرده شده مال خودشون می دونن

پاسخ:
ممنونم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی