نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

در ترانس پاور چه میگذرد؟

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۳ ب.ظ

سلام

چون قراره فردا ترانس بپیچم گفتم یک ترانس پاور رو باز کنم و با دقت بررسی کنم که چه نکاتی رو باید رعایت کنم

قبلا هم باز کرده بودم ولی خب دقت زیادی روش نکردم :/

چیز دیگر این که چون آت و آشغالاش میخواستم رو زمین نریزه دست کردم تو برگه هام و یک A4 کشیدم بیرون و از قضا طرح درس دکتر آسایی که الک صنع باهاش داشتیم هم اومد بیرون چه تصادف زیبایی

ترجیح میدادم تو الک صنع در بخش دوم درس منابع ایزوله رو یاد بگیرم تا یکسو کننده های کنترل شده و نشده و نیمه کنترل شده و یه فاز و سه فاز ... :/

خب این ترانس:


خب ابتدا به هسته نگاهی میکنیم و میبینیم که فاصله هوایی ای ندارد و خب پس توپولوژی هرچی هست فلایبک نیست. البته آخرشم نفهمیدم چیه ولی خب فلایبک نیست!

چسب هسته رو باز کردم و خیلی هم محکم به هم چسبیده بود پس با سیم چین چند ضربه بهش زدم و تیکه تیکه شد


خب نکته جالب ETD بودن ترانس هستش که البته چیز خاصی رو بیان نمیکنه ولی خب نشون میده که ETD خوبه


چسب رو بازم کردم و دیدم که ا یه سیم پیچی اولیه روی آخرین لایه پیچیده شده این نشون میده که ترانس ساندویچی پیچیده شده . ساندویچی پیچیده شدن جلوی اندوکتانس نشتی ترانس رو میگیره

این سیم پیچی ساندویچی:

اینم عکسش



حدود 19 دور اولیه


بعد از چند لایه عایق ثانویه های کم دور ولی با سیم های لیتز (یعنی چند سیم موازی به خاطر اثر پوستی) شروع میشن 


و ثانویه های جریان بالاتر در زیر تر هستن که میبینید




مهم اینه که وقتی سیم پیچی کم بودش از وسط باید پیچید نه از گوشه ها تا کوپلینک حداکثر بشه

و در آخر هم به بقیه اولیه میرسیم:



حدود 19 دور :)


امیدوارم حال کرده باشید


نظرات (۲)

پاسخ:
ا***********د :)
Forwarded From Mehdi:
کمر همت
در اولین فرصت می خونمش...دمت خیلی گرم
پاسخ:
:) ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی