نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

انگلیسی

شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۰۶ ق.ظ


سلام

نمیدونم کدوم یکی از شاها بود که رفته بود فرنگ و میگفت عجیبه که بچه های قد و نیم قد براحتی فرانسوی یا انگلیسی صحبت میکنن و خب خیلی احمقانه بنظر میرسید این نظر

ولی اخیرا رفته بودم فروشگاه و پارک خیلی جالبه وقتی ببینید یه بچه انگلیسی داره نق میزنه واقعا چیزی نیست که جای دیگه بشه پیدا کرد! یا مثلا انگلیسی رو شبیه یه بچه حرف بزنه.

.......

با یه ژاپنی یا چینی یا خلاصه شرقی داشتم صحبت میکردم یعنی اون داشت میگفت که یه سگی بوده به اسم هاچی، صاحبش رفته جنگ(جهانی دوم)  و این سگه ده سال تو ایستگاه قطار منتظر صاحبش نشسته در حالی که صاحبش خیلی زود تو جنگ کشته شده بوده. شاید فیلمش رو دیده باشید. میگفت که تو توکیو(پس احتمالا ژاپنی بود) یه مجسمه ازون سگه ساختن که یکی از محل های خیلی معروفه اونجاس.

حالا نکته اینه که وقتی داشت اینو میگفت یکی دیگه گفت ولی تو فیلم صاحبش بخاطر حمله قلبی مردش که؟ 

گفت خب معلومه! چون که آمریکاییا اون فیلم رو ساختن!!

....... 

تو این سریال شرقیا یادتونه هی بله میگفتن دیگه؟ از یه شرقیه یکی پرسید how are you? چون یکم سریع داشت اتفاق میفتاد ناخوداگاه جواب داد yes :))

مثل ما که ناخودآگاه تشکر میکنیم وقتی حالمون رو میپرسن اینام اتوماتشون رو بله گفتنه

........ 

نمیدونم نوشتم براتون یا نه. 

دیشب داشتم با یه آقای عربستانی صحبت میکردم، بعد بحث اسم و... شد گفتم مهدی ام و اولش یکم بین mehdi و mahdi صحبت کردیم و گفتم mehdi راحت تره ولی فکر کنم مهدی اسم مفعول باشه تو عربی و باید mahdi گفته بشه از ریشه هدی است... باورتون میشه زیاد راجع به این چیزا ایده ای نداشت؟ نمیدونست!!! حالا خیلی راجع به گرامر عربی من فکر نکنید بیشتر به این فکر کنیدکه اولیت چیزایی که از گرامرشون خوندیم اسم مفعول بود و.... و بعد 4 سال گرامر محض خداییش من که یک جمله نمیتونم بگم به عربی

........ 

هه اینم جالبه. سر افطار با همین دوست بالایی و یه ایرانی نشسته بودیم. ایرانیه پاشد گفت من برم یکم دسر بگیرم یه کوچولو کیک و میوه میدادن. برگشت عربستانیه گفت rice pudding هم داشتن؟ دوستمون فکر کرد میگه برنج بود گفت آره با غذا بود بعد گفت نه اون دسر برنج گفت نمدونم چیه اصلا. گفت بعضی بهش میگن x یا فرینی. اون اولیه تو فارسی کلمه زشتیه برا همین :). بعد رفیقمون بازم نفهمید تو فضای دیگه ای بود تهش گفتم بهش بابا فرنی خودمون رو میگه دیگه :))

خلاصه بهش رایس پودینگ هم میتونید بگید. 

......


  • ظریف

نظرات (۱)

آقا هرگونه ارتباط و احترام به این عرب های فلان فلان شده ممنوعه.
در پله بعدی آمریکایی ها البته.
پاسخ:
خخخخ حسن آدم باش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی