نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تفاوت ها

جمعه, ۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۴ ب.ظ

سلام


طی چند روز اخیر یه چیز جالبی فهمیدم.

تفاوت بکینگ پودر و بکینگ سودا رو اگه میدونید/علاقه ای به دونستنش ندارید چیز خاصی نداره این پست!

بزارید براتون بگم خود بکینگ پودر چیه،

حتما شنیدید که اگه بکینگ پودر نزنید اون چیزی که دارید درست میکنید پف نمیکنه ، درسته؟ 

بکینگ پودر ترکیب دو تا ماده ی خشک اسید و بازه فکر میکنم، که وقتی در مجاورت رطوبت قرار میگیرن CO2 درست میکنن. خلاصه دوتا ماده شیمیاییه که با هم واکنش میدن. کسی بیشتر میدونست تصحیح کنه.

بعد شما اینو با مواد اولیه خشک مثل آرد و شکر که قاطی میکنید میره اون وسط و وقتی مواد مرطوب مثل کره و تخم مرغ و ... بهش خوردن واکنش میده و گاز تولید شده داخل کیک رو پوک میکنه و اون شکلی میشه که معمولا هست


حالا بیکینگ سودا چیه؟ خیلی شاید بنظر شبیه هم باشن ولی کاملا یه جور دیگس، شما هر وقت بخواید چیزی که درست میکنید پف کنه بیکینگ پودر میزنید هر وقت بخواید پخش بشه کف سینی فر، بیکینگ سودا باید بزنید! مثلا موقع درست کردن بیسکوییت، دوست ندارید یه چیز تپل داشته باشید دوست دارید یه چیز کاملا flat داشته باشید


  • ظریف

نظرات (۸)

خب جوش شیرین که همون بیکینگ سودا باشه، یا همون NaHCO3، تجزیه که بشه CO2 تولید میکنه!! 
پاسخ:
عه اونه؟ چجالب! نمیدونم، شباهت با هم دارن، مثلا یه جایی نوشته بود بجای بکینگ سودا هه میشه دو برابر یا سه برابر بکینگ پودر زد ! نمیدونم چجوریه سیستمش ولی بعد خوندن کامنتای یوتیوب زیر آموزش شیرینی پزی فهمیدم! 

https://www.thoughtco.com/substitute-baking-powder-and-baking-soda-607372

خلاصه اثرش اینه گویا
  • آسـوکـآ آآ
  • چقدر جالب
    من اصلا بیکینگ سودا نشنیده بودم

    پاسخ:
    این طور که نوشتن ، بنظر میاد همون جوش شیرین خودمونه ! 
  • بلوط خانوم
  •  بکینگ پودر همونه که نوشتید. اما مولفه قلیاییش همون جوش شیرینه. یعنی جوش شیرین به اضافه یه اسید. 
    اما بکینگ سودا نشنیده بودم.
    پاسخ:
    چخوب پس.
    میگن که بکینگ سودا همون جوش شیرینس بدون چیز اضافی!
    این قسمت:
    آموزش کیک پزی:))))
    پاسخ:
    مسئولیت های زندگی زیاده خلاصه!
    منم اومدم بنویسم بیکینگ سودا همون جوش شیرینه، بعد دیدم همه بهش اشاره کردن. بنابراین من دبگه نمی نویسم که بیکینگ سودا همون جوش شیربنه! :دی
    پاسخ:
    :)) فکر کنم یکم باید سرچ میکردم قبلش!! 

    خوبه بلاگت داره تبدیل به فروم آشپزی میشه :)
    یه بار هم آموزش ریختن قیمه ها در مستا رو بذار
    پاسخ:
    خخخخ
    قیمه هم درست کردم اتفاقا 
    قابل ارائه نشده هنوز
    تشکر میکنم از سایت خوبه تون
    پاسخ:
    حسن.... 
    چه جالب 
    بکینگ سودا رو نمی دونستم
    پاسخ:
    مرسی ازکامنت
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی