نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

welfare

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۳ ب.ظ

سلام


از سیاست های جالب این کانادا اینه که میگه هیچ شهروند کانادایی نباید بدون غذا و خونه و یه چیز دیگه که یادم نیست باشه. این، اونا رو ملزم میکنه که یه حقوقی شبیه یارانه منتها خیلی بیشتر به حساب اونایی که نیازمندن بریزن، به اسم welfare.

همه چیز خوب بنظر میاد درسته؟ 

این حقوق چیزی حدود 1000 دلاره (خرج من به عنوان دانشجو بدون شهریه حساب کنیم ازین عدد شاید 200-300 دلار کمتر باشه و من یه زندگی نرمال رو به صرفه جویی دارم، بدون الکل و سیگار و مواد و خریدای بیخود و غذای تو خونه (اکثرا) و یه خونه ی شیر با بقیه)


سوال اینه که این چه تاثیری داشته تو وضع زندگیشون؟

درجواب بگم که این پول مفتی که دولت به اینا میده باعث شده یه نسل خیلی تنبل ازینا تولید بشه، که مثلا مادربزرگ روی ولفر بوده مادر روی ولفر بوده و بچه ها هم روی ولفر زندگیشون داره میگذره. یعنی مفتی دارن زندگی میکنن. یعنی این پوله کمکی نکرده بهشون که زندگیشون رو دستشون بگیرن و ازون ور تنبلشونم کرده. پوله هم از Tax مردم میاد.


حالا با این پول چه زندگی ای دارن؟

اینجوریه که دولت یه خونه هایی به اینا میده که حدود 100 دلار مثلا اجارشه (خونه من 450 دلار) ولی اینا هر ماه ده روز آخر ماه رو پول کم میارن و کلیسا و مردم دوباره به اینا وعده های غذایی میدن که زنده بمونن.


یعنی پوله کلا خرج مواد میشه و آت و آشغال.


آره خلاصه اینا هم اینجوری ان.

  • ظریف

نظرات (۱)

کامنت پست قبلی رو چرا بستی؟
پاسخ:
احساس کردم بهتره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی