نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

Good Friday & Easter

جمعه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۰۵ ب.ظ

چند تا اشتباه املایی رو درست کردم. همون پست قبلیس

سلام

امروز روز به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی بود که بهش good friday میگن.

چیزایی هم که اینجا نوشته شده از دیدگاه مسیحی هاس طبعا،

هفته پیش حضرت عیسی با 12 نفری که همراهش بودن، اسمشون رو یادم رفته، میرسن به روم. مردم هم انتظار داشتن که با کلی خدم و حشم باشه ولی ایشون سوار یه الاغ و با لباس ساده میرسه اونجا. یکم مردم تعجب میکنن چون منتظر شاه شاهان، king of kings بودن. ولی خب بازم کت شون رو میندازن رو زمین جلوی پای حضرت عیسی. و خب تو اون زمان یه نفر یه کت شاید کلا داشته که چند نسل بهش ارث رسیده بوده. خلاصه چیز مهمی حساب میشده. خلاصه این که یه هفته بعد، احتمالا دیروز پریروز، حضرت عیسی میره تو یکی از معبد های یهودیا، میبینه تو اون مکان مقدس این کائن ها یه هرچی اسمشون هست، دارن خرید و فروش میکنن. تو انجیل نوشته شده که تنها باری بود که حضرت عیسی عصبانی شد و اون میزی که روش داشتن خرید و فروش میکردن رو زد چپه کرد.

بهشون گفت که چجوری جرات میکنید توی خونه ی پدرم که جای مقدسیه این کارا رو انجام بدید. 

خلاصه که خبر به فرمانروا رسید و این کائن ها هم قدرت داشتن. شب که میشه، حضرت عیسی به یاراش میگه اینجا باشید دعا کنید من میخوام برم تنهایی دعا کنم. وقتی بر میگرده همشون خوابشون برده بوده. بیدارشون میکنه و میگه نگهبانی بدید من میرم میام. تو این فاصله سرباز های رومی میان و از یارا میخوان که بگن حضرت عیسی کیه. Judith با پیشنهاد یه مقدار نقره میگه بهشون اینجا باشید وقتی برگرده من میرم گونه های حضرت عیسی رو بوس میکنم و اون علامته منه.

خلاصه که با خیانت ایشون سربازا حضرت عیسی رو میگیرن میبرن. یکی  یارا شمشیرشو میکشه و یکی از سربازا رو از گوش زخمی میکنه. حضرت عیسی میگه دست نگه دار این چیزیه که پیامبرای قبل من پیش بینی کردن و چیزیه که پدر من میخواد. میره و گوش اون سرباز رو شفا میده و باهاشون میره. در این زمان کائن ها مردم رو قانع کرده بودن که این حضرت عیسی نیست چون همون طور که قبلا گفتم اون خدم و حشم رو نداشت. 

توی اون زمان یه رسمی بوده که یه زندانی رو آزاد میکردن. یه رسم یهودی بوده. حاکم حضرت عیسی رو میاره و یه نفر که جدی جدی جنایتی انجام داده بوده. ولی چون میدونسته حضرت عیسی کار بدی نکرده تصمیم براش سخت بوده. میاد و از مردم میپرسه مردمم بخاطر شستشوی مغزی میگن که اون یکی رو آزاد کن. این فرمانروا هم دستور میده که یه سطل آب میارن و دستشو میشوره تو سطل و میره جلو مردم میگه دستای من از این تصمیم پاکه. و اون زندانی رو آزاد میکنن. 

دیگه خودتون میدونید دیگه، به صلیب میکشن حضرت عیسی رو. 

وقتی حضرت عیسی روی صلیب بود یه نفر دیگه بغلش به صلیب کشیده داشته میشده. ازش میپرسه من به خدا و تو اعتقاد دارم من با پدر توی بهشت خواهم رفت؟ حضرت عیسی هم میگه گناهای تو بخشیده شده و.... سربازی که اونجا بوده اینو میبینه و اونم اعتقاد داشته. بعد از به صلیب کشیده شدن سربازه اجازه میگیره و بدن رو توی قبر میزاره. البته خب یه چیز خیلی ساده چون قرار بوده رو صلیب بمونه و قبری نداشته باشه. 

امروزم good friday هست چون خدا اجازه داد پسرش برای گناهان ما قربانی بشه(؟!؟) و خلاصه خیلی ناراحت هم نیستن.

پس فردا یکشنبه هم روزیه که حضرت عیسی از قبر به آسمون میره که بهش easter sunday میگن.

 

  • ظریف

نظرات (۴)

جالب بود اقا مهدی !!!
پاسخ:
مرسی!! 
جودیت؟ 
یهودا است تو دین ما 
پاسخ:
اسم انگلیسیش اون بود. مثلا john همون یوهنا است و فقط همین یادمه دیگه:) آها جبرییل گابریل میشه زکریا فکر کنم زکایا میگن. و... 
اِ... پس جودیت میشه یهودا 
ممنون 
ولی جان مگه یحیی نمیشد؟ 
پاسخ:
جوهانا johana یحیی میشه:)) جاشوآ Joshua هم دارن که یه چیز دیگه میشه :)) ولی اون انجیل معروف یوهنا که میگن همون john هست (شایدم کلا اشتباه میگم رو در نظر داشته باشید!) 
سلام.
ممنون از اینکه قضیه گود فرایدی رو توضیح دادید. برام سوال بود.

یه سوال
با آدمای مذهبی اونجا برخوردی داشتید تا به حال؟ آیا انجیلی که اونها بهش اعتقاد دارن همونه که عوام بهش اعتقاد دارن؟ اصلا موضوعی به اسم تحریف انجیل رو قابل طرح و بحث می دونن یا اگه اسمشو جلوشون بیاری می زنن طرفو افقی می کنن؟
پاسخ:
سلام!
قربون شما
نمیدونم تقریبا هر هفته کلیسا میرم بنابرین زیاد برخورد شاید داشته باشم. 3 تا انجیل اصلی هست که یدونشونو برای کارای تو کلیسا بیشتر تمرکز میکنن. ولی چون پایه های دینشون تولد حضرت مریم به صورت باکره و پسر خدا بودن مسیح و به صلیب کشیده شدنش و از قبر بلند شدنش هست، این که یهو بگیم 3 4 تاش یکم مشکل داره خیلی براشون جالب نیست.
بعدم این که کسی که مسیحی هست و فکر کرده راجع بهش از یه جایی به بعد یه چیزی به اسم faith بیشتر داره تا قبول کردن منطقی. چون که عملا تو پایه دین مشکل وجود داره. همین که حضرت مسیح به صورت کامل انسان بوده و به طور کامل خدا بوده در زمان واحد، مشکل منطقی داره. ولی این رو میگن ماها نمیفهمیم و دین داریشون قبول کردن این چیزا تو هر شرایطی هست. بنابرین خیلی نمیشه از ابزار هایی مثل منطق تو بحث استفاده کرد. من خودم چند بار سعی کردم بحث رو به اون سمت ببرم ولی خیلی آروم. ولی جاهای جالبی نرفته و ادامه ندادم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی