نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رابطه

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۴۹ ب.ظ

سلام

یه حرف جالبی جوردن پیترسن میزد. 

میگفت که تو یه تحقیق، تو روابط بین دو نفر، گفتن بهشون که مثبت یا منفی بودن هر اینتراکشن بین دو نفر رو ثبت کنن. دیدن که اگه 5 تا منفی و 1 دونه مثبت باشه تا 12 تا مثبت به یدونه منفی، اون رابطه پایدار میمونه.

اگه بیشتر از 12 تا مثبت 1 منفی و کمتر از 5 تا منفی یه مثبت باشه، رابطه کله پا میشه و پایدار نمیمونه. چون هیچ چالشی وجود نداره و همه چیز یک نواخت میشه.

---------------------

اگه آدم زیادی نایسی هستید، یه سری ویدئو داره که چجوری سایه خودتون رو تقویت کنید. و منظور از سایه قسمت تاریک وجودتونه.

ولی در کل لپ کلام اینه که صداقت های بیش از حد خیلی به تقویت سایه کمک میکنه. نه که همیشه در اون حد صادق باشین، اگه گهگاهی همه چیز داره زیادی خوب پیش میره آلارم رو باید براتون به صدا در بیاره که اوضاع خوب نیست و با یکم صداقت بیش از حد میشه درستش کرد.

----------------------

من خودم میبینم کسایی که هیچ کاری به من ندارن تو آزمایشگاه، منظورم اینه که فقط سلام علیک و حال و احوال و چی کارا کردی، خیلی به من نزدیک نیستن. ولی کسایی که اذیت میکنن و چالش درست میکنن برای من، خیلی نزدیک تر هستن. در حالی که حتی بعضی وقتا ازشون فرار میکنم.

----------------------

خیلی روابط آدما عجیب غریبه. خیلی.

----------------------

قبلا هم نوشته بودم که بنظر میاد آدم زیادی نایس بودن با آدم خوب بودن تو یه جهت نیست. کنار اومدن با همه الزاما از آدم چیز خوبی نمیسازه

  • ظریف

نظرات (۸)

سلام

درخواستی ازتون داشتم که اگر امکانش هست الان که اطلاعاتتون جامعتر و بهتر شده در مورد زندگی تو کانادا توی چند پستی توی موضوعات مختلف مثل روز های اول چیکار باید کرد نحوه اداره هزینه هامون تو ماه نحوه گرفتن شغل هایی که سریع میشه گرفت برای کمک خرج در اول ورود(نوع ویزا خیلی مهم نباشه در کل باشه) و رنت اتاق یا اپارتمان و‌‌‌... چیکار بشه وموضوعات بیشتری از این دست که کمک میکنه به نیوکامر ها.  در طول زمان هر وقت حوصله داشتید یکم اروم اروم توضیح بدید بد نیست برای کسایی که میخوان حالا چه دانشجویی چه مهاجرتی بیان مجردی و تجربیات شما که تکی خودتون اوندید جایی شاید کمک کنی به کسی مرسی

پاسخ:
سلام ایده ی خوبیه مرسی. چشم مینویسمش. میتونید یه لیست از چیزایی که بنظرتون مهمه مثل همین کامنتتون بزارید؟ چون من خیلی حرف میزنم معمولا. همین چیزایی که گفتید بیشتر براتون مهمه یا چیزای دیگه هم بنظرتون لازمه؟

کلا رعایت حد تعادل انگار که خیلی سخته. میزان مثبت و منفی ها به نظرم به آدماش بستگی داره. بیش از حد تحمل بودن منفی ها هم همه چیزو خراب میکنه. 

ولی آره واقعا خیلی همه چیز خوب بودن هم، خوب نیست :) آدم حس میکنه یه جای کار میلنگه 

آدمای نایسی هم که میگین، آدم حس دو رو بودن داره نسبت بهشون، حتی ممکنه اون دو رو بودن خیلی هم معصومانه باشه، یعنی تو دلش یه چیزی باشه ولی اصلا به روی خودش نیاره یا حتی ظاهرش عکسش رو نشون بده.

پاسخ:
راستش خیلی خوب گفتید اون قضیه دو رو بودن رو.
من خودم رو قدیما خیلی دو رو میدونستم چون واقعا ظاهر و باطنم فرق داشت. هرچند که ظاهرم تقریبا 100% خوب بود و آزارم به کسی نمیرسید ولی همون طور که  گفتید حتی خودمم حس بدی داشتم. چند سال پیش با یکی از پستای نیکولا فهمیدم لازمه آدم یکم بد باشه. فکر کنم حتی تو وبلاگمم نوشتم. کم کم شروع کردم یکم ناراحت کردن بقیه و اذیت کردنشون، (به صورت دوستانه البته) و خیلی خیلی نتیجه گرفتم. البته که آدم حواسش به خودش نباشه ممکنه خیلی بد بشه.

پست رو نفهمیدم 

فکر کنم گیر اصلیم رو کلمه ی نایس باشه 

پاسخ:
منظورم از آدم نایس آدم صد درصد بی آزاره

خوب 

چه ربطی به صداقت داشت؟ 🤔

پاسخ:
آدمی که صادق باشه الزاما آدم دوست داشتنی ای نیست. من اگه عیب شما رو بگم الزاما خوشحال نمیشید. 

هااااااا

پاسخ:
:))
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • منم کاملا واضح متوجه نشدم صحبت هاتون رو.

    صداقت بیش از حد و این ها وربطشون به اون چیزی که گفتید منظورمه

    پاسخ:
    صداقت منظورم رو راست بودنه. مثلا این چیز جذابی نیست که عیب بقیه رو بهشون بگید ولی رفتار رو راستی هست. تقصیر این پیترسن هستش که کلمه honesty رو بکار برد و منم بجای روراستی، صداقت ترجمش کردم
    من خودم میبینم کسایی که هیچ کاری به من ندارن تو آزمایشگاه، منظورم اینه که فقط سلام علیک و حال و احوال و چی کارا کردی، خیلی به من نزدیک نیستن. ولی کسایی که اذیت میکنن و چالش درست میکنن برای من، خیلی نزدیک تر هستن. در حالی که حتی بعضی وقتا ازشون فرار میکنم.

    mostfet.blog.ir



    پس اون قضیه «سرتون رو از ... هم در بیارید چی» میشه؟

    پاسخ:
    اون که یه عادت خیلی منفیه که ازش متنفرم. این که گفتم دردسر کاریه.
    تو زندگیه بقیه زوم کردن و قضاوت کردنم با این چیزایی که گفتم فرق داره. مخصوصا بخش قضاوت کردنش.اونم در حجم زیاد به مدت طولانی
    نمیدونم شاید یه کار منفی خوبی باشه که هر چند وقت یه بار انجام دادنش به منفی بودن رابطه کمک کنه. من نمیتونم انجامش بدم زیاد

    من متوجه اول پست نشدم یکم بیشتر شرح میدین؟

    پاسخ:
    یعنی شما با دوستتون یا ... یه رابطه دوستی دارید. بیاید به هر اتفاقی که بینتون میفته یه نمره بدید که آیا برای رابطتون مثبت بوده یا منفی. تو مورد هایی که بیشتر از ۱۲ تا مثبت به یک منفی بوده نسبت و بهتر رابطه ها پایدار نمونده توی اونایی که ۵ تا منفی به یه مثبت بوده هم ناپایدار بوده. یعنی هم خیلی خوب بودن همه چیز رابطه رو خراب میکنه هم منفی بودن بیش از حد که البته بدیهیه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی