نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مغز

جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۴۶ ب.ظ

 

سلام!

 

به وضوح دارم حس میکنم دارم پیر میشم. قدیما خیلی مغزم سریع تر میتونست محاسبات ریاضی انجام بده. البته شاید دلیلش این باشه که دیگه درسای ریاضی و ... نداریم. برای همین تصمیم گرفتم جدول ضرب 20X20 رو حفظ کنم.

چند وقت پیش یکی ازم پرسید 17*17 چند میشه و چند ثانیه سعی کردم تو ذهنم ضربش کنم و آخرشم اشتباه گفتم فکر کنم. 

برام جالبه یه سری عددا هستن خیلی بهشون میخوره اول باشن مثل 361 و 323 و 221 و 247 و ... ولی تو این جدوله هستن.

  میگن use it or lose it! مغزمون رو استفاده نکنیم میپره!

حالا تند بگید 19x16 چند میشه؟ 

..

.

.

.

آفرین 304!

نمیدونم چرا تو ذهنم هی حس میکنم باید یکانش 6 باشه. 306 میاد تو ذهنم. ولی 304 هه!

  • ظریف

نظرات (۵)

این جور ضرب‌ها رو میشه یه جوری تقسیم‌بندی کرد و حل کرد. مثلا همین ۱۷ در ۱۷ میشه ۱۵ در ۱۷ به علاوه‌ی ۲ در ۱۷ و میشه ۱۷۰ + ۸۵+ ۳۴

یا ۱۶ در ۱۹ میشه ۲۰ در ۱۶، منهای ۱۶

البته شانسی عددایی که مثال زدید آسون بود:))

حالا نمی‌دونم تاثیر چیه، ولی من کلا همین جوری ضرب می‌کنم:))

پاسخ:
خب خوبه! هنوز پس ذهنت تیزه! من قدیما میتونستم این کارو کنم الان دیگه نمیتونم!!
یکم باید دوباره روش کار کنم!

سلام :)

 

آقا نیازی به حفظ کردن ندارن اینا!

من چون خودم پارسال کنکوری بودم، خیلی دنبال روش های ضرب سریع گشتم چون سر محاسبات شیمی محاسبه سریع آدمو جلو می اندازه...

یه روش واسه ضرب اعداد بین ۱۱‌تا ۲۰ وجود داره که با یکم تمرین می شه یادش گرفت و مثلا همین ضرب ۱۷ در ۱۷ رو به سرعت محاسبه کرد؛ حالا اگه جسارت نباشه من توضیحش بدم:

خب همین ۱۷×۱۷:

۱_یکی از این دو تا عدد رو انتخاب می کنی و با یکان اون یکی جمع می کنی:

۱۷+۷=۲۴

۲_یه صفر خوشگل جلوی عددمون می ذاریم.

۲۴۰

۳_یکان دوتا عدد رو در هم ضرب می کنیم:

۷×۷=۴۹

۴_اون عدد اول رو با این دومی جمع می کنیم:

۴۹+۲۴۰=۲۸۹

 

اینم از ۱۹×۱۶ به سرعت:

۱۹×۱۶=(۱۹+۶)+(۹×۶)=۲۵۰+۵۴=۳۰۴

 

 

+سر کنکور منو خیلی جلو انداخت این محاسبات سریع ؛ حالا نمی دونم به درد شما هم می خوره یا نه...؟؟؟

 

 

 

 

پاسخ:
چه باااحااااللل آفرین آفرین! خیلی خوبه! 

بنظرم 51 و 91 ابتدا عدد اول بودن بعدش تغییر جنسیت دادن مرکب شدن😐

پاسخ:
آره واقعا هر جوری نگاه میکنم بهشون باید اول باشن! ولی بنظرم همین که تلاششون رو کردن قابل تقدیره!
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • منم با همون روشی که نارا گفت تو ذهنم بود ۱۶*۱۹ رو حساب کنم، ولی تهش به جای ۱۶، ۱۹ رو از ۳۲۰ کم کردم :| قاطی می‌کنم تهش :))

    پاسخ:
    دیگه پا به سن گذاشتیم همه... کجایی جوونی...
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • ولی یه چیزم بگم، به نظرم نباید اینا رو حفظ کرد، باید فقط دنبال روش خوبی بود برا محاسبه‌ی سریع. مثل همین که نارا گفت.

    اون چیزی که عینک گفت هم از نظر من وقتی خوبه که بفهمم چرا این کارو می‌کنم وگرنه باز می‌شه حفظ کردن یه روش که ممکنه بعدا باز جمع و ضربشو قاطی کنی. فقط یه دونه روش هم که نیست.

    یه وقتا که تو تلویزیون می‌بینم این برنامه‌های کنکوری دارن محاسبه‌ی سریع یاد می‌دن، می‌شینم پاشون بفهمم منطق روشی که می‌گن چیه! که باحاله! (به قول شما :)) )

     

    البته در اینکه حفظ کردن شعر و جدول ضرب و این چیزا برا مغز خوبه شکی نیست. ولی مغز برا حفظ کردن چیزا نیست به نظرم :))

    پاسخ:
    میدونی از اونورش برام مهم تره که بدونم مثلا 323 رو چیا تشکیل دادن و حس نکنم اوله! 

    دوست دارم ذهنی بتونم انجامشون بدم. ببینیم حالا چی میشه. الان که مغزم تعطیله تعطیله!

    شعرا رو البته دوست دارم حفظ کنم! (این که شعرا رو حفظ کنم بنظرم چیز خوبیه ولی کو تا یه شعر رو پیدا کنم و دلم بخواد حفظش کنم!)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی