نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

Imagine

پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹ ق.ظ

سلام

 

آهنگ Imagine از John Lennon رو خیلی وقته میشناسم. اینم یکی از آهنگایی بود که تو FTP دانشگاه تهران بود و من ازش خوشم نمیومد. 

آهنگیه که توش داره یه جایی رو تصور میکنه. یه مدینه فاضله ای رو داره تصور میکنه.

 

برای این ازش بدم میومد که یه جاییش میگفت تصور کن حتی دینی هم نباشه. که اون موقع به فهم خودم حس میکردم که چیز بدی میگه.

 

 

Imagine there's no heaven
تصور کن هیچ بهشتی نیست
It's easy if you try
خیلی هم سخت نیست اگه امتحان کنی (تصور نبودن چیزی که هیچ وقت ندیدیمش سخت هم نیست)
No hell below us
هیچ جهنمی هم زیرمون نیست (یه برداشت این بوده که جهنم زیر زمینه و سقوط میکنیم زیر زمین یا به عرش میریم)
Above us only sky
فقط آسمون بالا سرمون هست
Imagine all the people
تصور کن که همه مردم
Living for today... Aha-ah...
برای امروز زندگی میکردن
 
Imagine there's no countries
تصور کن که هیچ کشوری نیست
It isn't hard to do
سخت نیست که تصور کنی
Nothing to kill or die for
چیزی برای کشتن و کشته شدن تیست
And no religion, too
و هیچ دینی هم نیست
Imagine all the people
تصور کن که همه مردم
Living life in peace... You...
در صلح زندگی میکنن.
 
You may say I'm a dreamer
شاید بگی من یه آدم خیال پردازم
But I'm not the only one
ولی فقط من نیستم
I hope someday you'll join us
امیدوارم یک روز تو هم به ما بپیوندی
And the world will be as one
و دنیا به شکل یک پارچه زندگی خواهد کرد
 
Imagine no possessions
تصور کن که هیچ دارایی ای نیست
I wonder if you can
نمیدونم میتونی یا نه
No need for greed or hunger
به طمع و گشنگی نیازی نیست
A brotherhood of man
یک گروه برادرانه انسان ها
Imagine all the people
تصور کن همه مردم
Sharing all the world... You...
دنیا رو با هم به اشتراک میزارن
You may say I'm a dreamer
شاید بگی که من خیال پردازم
But I'm not the only one
ولی من فقط نیستم
I hope someday you'll join us
امیدوارم یک روز به ما ملحق بشی
And the world will live as one
و دنیا یکپارچه زندگی خواهد کرد
 
که من اخیرا فهمیدم که نیازی نیست که من قبول کنم که حرفش درسته یا نه. مهم اینه که جان لنون توی این بهشتی که توصیف میکنه زندگی میکرده. و این چیزی که میگه کار میکرده. فقط اومده این شعر رو برای ما خونده که شاید ما هم یه روزی متوجه بشیم که میتونیم تو همچین دنیایی زندگی کنیم. دنیایی که همون بهشتی که خودمون انتظار داریمه. که اگه نگاه بکنیم تصورمون هم از بهشت همچین چیزیه.
 
(اگه اون چیزایی که تو کتابامون گفتن رو ببینیم خیلی توصیف مادی ای کرده بهشت رو -- بهشتی که تو ابعاد بالاتر و غیر قابل فهم برای ماها باشه بحثش جداست. اون بهشتی که دنبالشیم همینجا باید ساخته بشه)
 
  • ظریف

نظرات (۴)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • تو ftp دانشگاه آهنگم می‌ذارن؟😶

    پاسخ:
    یه زمانی یه هزار تا آهنگ یکی گذاشته بود. یه درایو shared بود همه توش میتونستن بنویسن
  • ســـآیـღــه ..
  • دیگه کم کم دارم قبول میکنم که دین خیلی بد جا افتاده

    که باعث شده یه سری اتفاقات بد بیوفتن

    یه سری توهینات بشه

    یه سری محدودیت ها ایجاد بشه

    شاید بهتر باشه به عقل خودمون رجوع کنیم

    ببینیم خودمون چی فکر میکنیم

    از ته دل

    همونو انجام بدیم

    پاسخ:
    دین همون به عقل رجوع کردنس. به دل باید رجوع کنیم :) یکم نیازه عقل از کار بیفته تا گره ها مشخص بشه

    تا الان هیچوقت به معنای اهنگ دقت نکرده بودم:| حقیقتش برام مهم نبوده ولی حس آهنگ برام یه چیزی مثل رهایی بود و من همین حسش رو به متنش ترجیح میدادم:")

    پاسخ:
    حس قشنگی داره این آهنگ :)

    جردن پترسون احتمالا خیلی از این آهنگ خوشش بیاد! مارکسیسم از چش و چال آهنگ داره میزنه بیرون :))

    پاسخ:
    :))
    بنظرم تو بهشت هم یه جور dominance hierarchy باید باشه! بالاخره یه سری ها کارشون درست تر بوده و باید یه جور مشخص بشه. اونجا هم همه برابر نباید باشن
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی