نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چیزای سخت

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۲:۵۲ ب.ظ

سلام

 

ابراز قدرت کردن و حرف زدن و چیزای دیگه سخت هستن. یعنی سختی های خاص خودشون رو دارن ولی فشار نفس رو کنار زدن و زانوی یادگیری زدن خیلی سخت تره.

چیزایی که تو جهت نفس هستن راحتن. قضاوت کردن، زور گفتن، این که آدم فکر کنه حق باهاشه همیشه و کار درست رو میکنه، این که به بقیه بگه چی درسته چی غلطه، ابراز فضل کنه و ... همشون راحتن چون نفس کمک میکنه.

البته سرکوب کردن نفس معنیش این نیست که کلا آدم سرکوب بشه و خفه باشه. سرکوب کردن نفس کمک میکنه آدم بقیه رو ببینه و ادب از بی ادبان بیاموزه. که دوباره نفسش رو شکل بده و اونجایی که لازم شد چیزی ابراز کنه بهترین عملکرد رو داشته باشه.

  • ظریف

نظرات (۳)

 

ابراز قدرت کردن و حرف زدن و چیزای دیگه سخت هستن.

 

یعنی چی ؟؟؟؟

پاسخ:
اونجایی که آدم باید هنر خودش رو نشون بده و حسش رو بگه اگه نفس ضعیفی داشته باشه و رو خودش کار نکرده باشه صداش میلرزه و منظورش رو نمیتونه بگه و منتقل کنه و چیزای دیگه که کلا باعث میشه ضعیف تر و کوچیک تر از اون چیزی که هست بنظر بیاد

سلام

اگر فرصت کردید مقاله مرده ریگ سنت روشنفکری از آقای مرتضی مردیها را مطالعه بفرمایید.

 در مورد اندیشه لوح پاک آدمی (اندیشه جان لاک) و گرایش منفی نهان در لوح پاک و نادیده گرفتن این گرایشات منفی از سوی روشنفکران و مقصر دانستن دولت‌ها در پستی و انحراف آدمی (تمایل به یک آنارشیسم پنهان در زندگی اجتماعی) است. خیلی نگاه جالبی هست و ازش غفلت شده.

فکر کنم با مطلبی که نگاشتید هم آوایی داشته باشد

پاسخ:
سلام. رفتم در مورد جان لاک ویدئویی دیدم خیلی برام جالب بود که اومده بود و سیاست رو مشاهده کرده بود و تئوری براش در اورده بود. میخواستم راجع بهش بنویسم ولی نشد. اومده بود نظام پادشاهی زمان خودش رو بررسی کرده بود و یه مقایسه خیلی جالب با پادشاه های قدیمی مثل سلیمان نبی داشته که برام جالب بود. 

سلام

ممنون از وقتی که گذاشتی، خیلی جالبه، الان خود لاک با مشاهده دقیق نظام پادشاه کشورش و بررسی تطبیقی ان با گذشته توانست یک فلسفه سیاسی نظم و نسق دار تنظیم کند. شما پیاژه را نگاه کن با بررسی افعال و گفتار بچه های خودش توانست نظریه ای را در عرصه روانشناسی تدوین کند. (البته بعد از شکلگیری نظریه در ذهنش کار را با گروه های دیگر پیگیری کرد) کار این اندیشمندان از این جهت هم جالبه که جامعه اماری کمی را در نظر می گیرند ولی دقت تحقیقات را بالا میبرند، یک جور کار کیفی ان هم در ان زمان.

پاسخ:
سلام 
نکته جالبیه. من حس میکنم رسالت هر آدمی و چیزایی که باید تو زندگی یاد بگیره تو همون اتفاقات زندگی خودش بهش داده میشه و فقط باید به همون چیزی که جلومون هست دقت کنیم و آنالیزش کنیم. که این دوستان ثابت کردن همچین روشی رو.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی