نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

شغل جدید

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۳۷ ب.ظ

سلام

 

قبلا گفته بودم عدد 17 عدد دوست داشتنی ای هست.

امروزم 17 ام Mayماه شغل جدیدم رو شروع کردم. 

جای جالبی بنظر میرسه. بر خلاق شغل قبلیم که تقریبا همه +40 50 سال بودن (با کمی اغراق) اینجا خیلی سن ها جوون تره. 

شرکتی که توشم یه استارتاپه که روی سنسور های خون کار میکنه. کلا 7 8 نفر آدم هستن. سه تا فیلد شیمی و برق و مکانیک با هم کار میکنن. باید جالب باشه.

 

منم اخیرا فهمیدم که اصلا پاور الکترونیک کار نبودم من هیچ وقت. همیشه تو سیستم های نهفته داشتم کار میکردم ولی یهویی یه فاز پاور الکترونیک تو زندگیم اومد و توش گم شدم. که البته لازم بود برای اون بخش از زمان. ولی الان که میبینم اصلا تحمل و کشش پاورالکترونیک رو ندارم. خیلی جزییات داره و دقت میخواد. کلا وابسته به فاز ها بودن خوب نیست. آدم باید با قدرت بپذیرتشون و باهاشون بره ولی توشون گیر نکنه.

 

امروز رفتم و کسی که بهش گزارش میدم رو دیدم. اریک. که خیلی آدم همکاری بنظر میومد. چیزی که احتمالا خیلی ازش باید یا بگیرم و خیلی بنظرم مهمه تو زندگی.

 

این که وقتی نظر مخالف رو میشنوم حس نکنم تمام هستی و وجودم زیر سوال رفته و بدونم کلا هرچیزی که میگیم نظر هست و تقریبا بیشتر وقتا بر اساس حسمون تو اون لحظه است که صحبت میکنیم و ممکنه با واقعیت مطابق نباشه. 

این که وقتی با یه نفر دیگه کار میکنم همش خودم رو بالاتر یا پایین تر از اون نبینم و سعی نکنم غالب بودن خودم رو در هر صحنه ای نشون بدم و روی مخ این و اون برم. 

 

به جای اون در هر صحنه برنده باشم. یعنی اگه حق باهامه خیلی خوشحالی نکنم و طرف مقابل رو سرکوب نکنم و اگه حق باهام نیست با خونسردی بپذیرم. اگه دیالوگی هست اونو قشنگ جلو ببرم و اگه کسی بزرگتره با خونسردی و دقت گوش کنم و اگه کوچیک تره با خونسردی و بزرگواری تحمل کنم. شادی کسی باعث ناراحتی من و ناراحتی کسی باعث شادی من نشه. 

 

بدونم که زندگی سرد و گرم داره و کلا همه چیز بگذرد. همه چیز. کاریش نمیشه کرد. 

  • ظریف

نظرات (۱۳)

آرزوی موفقیت شدید :")))

پاسخ:
مرسی مرسی!

به سلامتی،  مبارک باشه

نتیجه گیری رو دوست داشتم

پاسخ:
ممنونم!

بعضی وقتا هر مرحله از زندگی نیازمند یک سری تجربیاته که به نظرم باید گذرونده بشه...با آرزوی موفقیت بسیار :»

پاسخ:
دقیقا همینطوره! درساشو باید پاس کنیم!

موفق باشید✌🏻 :)

پاسخ:
مرسی امیر جان :)
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • تبریک!

    سنسورهای خون، باید کار جذابی باشه! موفق باشین :)

    پاسخ:
    ممنون! آره از همون اول با ومپایر ها احساس قرابت میکردم!

    سلام. کار جدید مبارک باشه. از ته قلبم برات ارزوی موفیقیت میکنم مهدی جان.

    پاسخ:
    ممنونم ازت علیجان جان!

    سلام

     

    خیلی هم عالی

    موفق باشید

    پاسخ:
    سلام! ممنونم ازت سعید عزیز!

    این که وقتی نظر مخالف رو میشنوم حس نکنم تمام هستی و وجودم زیر سوال رفته و بدونم کلا هرچیزی که میگیم نظر هست و تقریبا بیشتر وقتا بر اساس حسمون تو اون لحظه است که صحبت میکنیم و ممکنه با واقعیت مطابق نباشه. 

    این که وقتی با یه نفر دیگه کار میکنم همش خودم رو بالاتر یا پایین تر از اون نبینم و سعی نکنم غالب بودن خودم رو در هر صحنه ای نشون بدم و روی مخ این و اون برم. 

    جالبه انگار تقریبا تو یه زمان با هم مشغول به کار شدیم! من هم همین فکرها رو دارم و تا حدودی هم در عملی کردنشون موفق بودم. بالاخره تمام اون شکست ها در روابط عاطفی برام مایه عبرت شد!
     

    پاسخ:
    جالبه که این همه بلای عاطفی باید سر آدم بیاد تا بفهمه داستان رو :))
    بسلامتی تبریک میگم به شما هم!

    دوست داشتم یک مقدار بیشتر راجع به ماهیت کار بدونم واسم جالب شد 

     

    تبریک میگم . موفق باشی.و درس قشنگی بود

     

    پاسخ:
    از شیمی دبیرستان اون بخش آخرش رو که مربوط به باتری ها و اختلاف پتانسیل بین الکترود ها بود رو یادته؟ اگه نه و یا نداشتین هم چیز خاصی نیست. اینجوریه که یه جوری یه غشایی درست میکنن که یه سری یون های خاص که میخوان اندازه بگیرن از توش رد بشن. مثلا سدیم + ها یه طرف تجمع کنن. این تجمع باعث میشه یه اختلاف پتانسیل یا همون ولتاژی درست بشه و اگه اون ولتاژ رو بخونن میتونن با یه حسابی بگن غلظت اون یون تو خون چقدر بوده. بعد میان یه سنسور درست میکنن که ۷ ۸ تا ازین اندازه گیری ها رو تو مقیاس خیلی کم انجام بده. مشکل اینه که خوندن ولتاژا سخته و بعضی موقع ها جریان های خیلی کوچیکی در حد چند ده نانو آمپر باید خونده بشه که سخته. کلا ساختن سنسورا و مدارا و چیزای دیگه ی مربوط رو قراره برای یه محصولی انجام بدن.

    مرسی مرسی ! 

    اوه بله! خوشحالم که سر کار مورد علاقه خودتون مشغول شدید! ^_^

    پاسخ:
    مرسی :) 

    بللله یادمه.چقدر عالی خوشم اومد.:) مرسی که واسم توضیح دادی

    پاسخ:
    تازه یه برنامه ی داوطلبی هم دارن که بعدا قراره اجرا بشه و یه چیزی بکنن تو دستمون و ازمون خون تازه بگیرن برای تست ها :/ :))

    :))))) به خودکفایی رسیدن

    پاسخ:
    :))))

    GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD

    پاسخ:
    به بههههه حسن خاان. ازین ورا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی