نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

منحنی نرمال

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۰۹ ب.ظ

 

سلام

 

امروز تو محل کار یه سیستمی که قراره یه ولتاژی رو اندازه گیری کنه رو روشن کرده بودم و حواسم نبود برای خودش کلی عدد ذخیره کرده بود.

گفتم ببرم تو اکسل ببینم شکل اطلاعات خروجیش چه شکلیه

انتظار داشتم شبیه منحنی نرمال بشه بخاطر نویز و این داستانا ولی چیزی که خیلی برام جالب بود این بود که واقعا اطلاعاتی بودن که خیلی از عددی که میخواستیم دور بودن. مثلا بیشتر از 4 انحراف معیار دور تر بودن. 

همیشه انتظار داشتم که مثلا در تئوری منحنی گوسی بشه ولی دیگه خدایی از یه مقدار به اونور تو دیتا ها نباشه. ولی میبینیم که هست. 

 

  • ظریف

نظرات (۳)

چرا من نمیفهمم این پست رو :(((

پاسخ:
آمار و احتمالاته که خیلی وقته خودمم ازش فاصله گرفتم
میگه وقتی عوامل زیادی تو یه متغیر تصادفی دخیل باشن منحنی اطلاعات شبیه زنگوله یا منحنی گوسی میشه. 
البته نمیدونم این به این چیزی که اینجا داریم ربط داره یا نه.
معمولا یه چیزایی مثل نویز اندازه گیری هم یه همچین شکلی دارن. 
بعد یه چیزی به اسم انحراف معیار یا سیگما تعریف میکنن که میگه مثلا 68 درصد اطلاعات تو یک سیگما از میانگین اطلاعات قرار دارن. 95 درصدشون تو 2 سیگما و 99 درصدشون تو 3 سیگما هستن. خیلی نادره که دیگه 4 -5 سیگما دور تر چیزی پیدا بشه.

مثلا تو یه کلاسی و یه درسی و یه امتحانی نمره های دانشجو ها میانگین 17 بوده و سیگما 1 بوده یعنی بین 16 تا 18 میشه 68 درصد دانشجو ها رو پیدا کرد. بین 15 تا 19 میشه 95 درصدشون رو پیدا کرد. ولی این باعث نمیشه و هیچ دلیلی بر این نیست که یکی 12 نشده باشه. اطلاعات پخش و پلا هستن ولی میشه راجع به کلیتشون یه نظر هایی داد. 

آهان :)

ممنون 

پاسخ:
:)

آقا من فهمیدم الان چی شد :/

تو گوگل دوباره رفتم سرچ کردم

من این درس ها رو دوره کارشناسی تو درس آمار و کاربرد آن در مدیریت با نمره خیلی بالا قبول شده بودم :/ اما حتی یه خطشم یادم نبود

واقعا درسته مغز هم اگر باهاش تمرین نشه مثل یک عضله ممکنه تحلیل بره :/

پاسخ:
:)) بعضی چیزا که واقعا قرار نیست بدرد بخورن برن بهتره. جا برای چیزای دیگه باز میشه!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی