نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رودخونه یخ زده

پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۲۱ ب.ظ

 

 

سلام

 

دیروز یکم زود تر از محل کار زدم بیرون و هوا کمی روشن بود. گفتم برم یه جایی که معمولا نمیرم. 

یه رودخونه نزدیک خونه م هست که زمستون ها یخ میزنه و یخش به قدری ضخیم میشه که ماشین میتونه روش راه بره.

رفتم یه جایی که روی برف و یخ یه مسیر درست کرده بودن و همونطور که تو عکس میبینید بعضیا رفتن روش چادر و خونه ی موقت زدن یا یخ رو میشکنن و ماهیگیری میکنن.

یکم پیاده رفتم و رسیدم به یه ماشین. یه نفر کنارش یه سوراخ درست کرده بود و ماهیگیری میکرد. 

یکم با هم حرف زدیم.

راجع به این که ماهیگیری چقدر ممکنه غیر قابل پیش بینی باشه و بعضی وقتا ممکنه هیچی گیرت نیاد و بعضی وقتا ممکنه کلی ماهی گیرت بیاد.

راجع به این که به آدم صبر یاد میده.

خودش بیرون ماشین بود و خانمش و بچه اش توی ماشین رفته بودن. گفت دیگه خسته شدن و سرد بود رفتن تو.

یدونه ماهی گرفته بود و آخرین طعمه اش رو هم داشت سعی میکرد استفاده کنه و یه ماهی دیگه بگیره.

میگفت قرار بوده این شام امشب باشه!

وایسادم پیشش و گفتم یه بار رفته بودم با یه نفر دیگه ماهیگیری ولی هیچی نصیبمون نشد. میترسم مشکل از من باشه که الان چیزی گیرت نمیاد. گفت منم همچین حسی رو راجع به خودم داشتم هفته پیش. رفته بودم پیش یه دوستایی که ماهی زیاد میگیرن ولی 10 ساعت بودیم و هیچی گیرشون نیومد! گفتم شاید بخاطر اینه که من باهاشونم!

وایسادیم و یهویی ماهیه طعمه اش رو گرفت. کشیدش بیرون و دید که اندازه ش اونقدر بزرگ نیست. ولش کرد رفت. 

گفتم کار جالبی کردی که گذاشتی بره. شاید وقتی بزرگتر شد بگیریش! گفت شاید یکی دیگه بگیرتش!

ماهی ای که خیلی وقت بود گرفته بود همچنان بعضی وقتا تکون میخورد و راجع به این حرف زدیم که بعضی حیوون ها خیلی بعد از شکار شدنشون همچنان زنده هستن.

میگفت مثلا بعضی خزنده ها مثل مار بعد از این که سرش رو از بدنش جدا میکنن هم حتی میتونه گاز بگیره. برای همینه که میگن زیر خاک باید دفنش کنی چون همچنان میتونه خطرناک باشه.

 

  • ظریف

نظرات (۸)

ونیهلسجشمشنش

چقدر اونجا سردهههه :"""""

پاسخ:
:) جالب اینه که آدم عادت میکنه به هرچیزی! چون کاریش نمیشه کرد!

ممنون بابت نقل این خاطره زیبا

امیدوارم از این پست ها بیشتر ببینم تو وبلاگت

ولی دفعه بعد که خواستی عکس بگیری 50 کیلومتر برو عقب تر تا کلا کانادا پیدا بشه!

کلوزآپ ملوزاپ هم که تعطیل..

اونجا مگه با نیزه ماهی صید نمیکنن؟

اسکیموها یادمه اینجوری ماهی میگرفتن تو راز بقای چند سال قبل..

پاسخ:
میخواستم دوری این کویر یخ زده ی لم یزرع از همه چیز رو نشون بدم!
ماهی ای که اینا گرفتن قدر کف دست بود!
اونایی که تفریحی ماهیگیری میکنن با همون چوب ماهیگیری و اینا کارشون رو میکنن
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • اینقدر ضخامت یخ زیاده؟ خطرناک نیست یعنی؟

    اینقدر همیشه تو فیلما یخ زیر پای همه شکسته آدم می‌ترسه :))

    پاسخ:
    دو سه هفته است منفی 10 تا منفی 20 درجه است. به اندازه کافی ضخیم میشه ولی پارسال آخرای فصل یادمه یه ماشین اومد رو یخ و خیلی جلو نرفت و زیرش خالی شد. خیلی عمیق نبود و هلش دادیم بیرون :))

    دوست داشتم 👍🏼

    پاسخ:
    خوشحالم دوست داشتی!

    جالب بود

    پاسخ:
    ممنون!

    اون طرفش دریاست؟

     

     

    چی از واستان مار ترسیدم :/

    پاسخ:
    یه رودخونه است که یه طرفش Quebec  هست و یه طرفش Ontario که دوتا استان هستن.
    آره خطرناکن!
  • هاشم کوچیکه
  • من نفهمیدم، یخ اینقدر ضخیمه که ماشین رو هم تحمل می‌کنه اما میشه شکوندش؟ دلم از این یخ خوبا خواست!

    پاسخ:
    یه مته های نسبتا بزرگ مارپیچی دارن که با دست میچرخوننش و یخ رو سوراخ میکنن. این دوستمون یه رادار سونار کوچیک هم داشت که نشون میداد ماهی و طعمه نسبت به هم کجا هستن! عین یه بازی بود

    چه چیزای جالبی گفتی. یاد فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک افتادم. شبها میرفتن روی رودخونه یخ زده دراز میکشیدن و به آسمون نگاه میکردن.

    پاسخ:
    یه دوست دیگه هم چند روز پیش راجع بهش حرف زد و گفت الان که یکم سنم بیشتر شده دوباره باید ببینمش! الان شما هم گفتی. فکر کنم جدی باید برم دوباره ببینمش!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی