نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کتاب خانه ی Math.h

چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱ ق.ظ

سلام 

میدونم که احتمالا با کتابخونه math.h آشنایی داری. خوش بحالت

امشب از سر بیکاری و کمی کنجکاوی تصمیم گرفتم با برد دیسکاوری سیف الله یکمی ور برم و میکروفن و خروجی صداش رو راه بندازم. متاسفانه متوجه شدم که آی سی تقویت کننده ای که به خروجی وصله حسابی داستان داره راه انداختنش بخاطر همین از روی خستگی یه سرچی کردم و لینک زیر خوشحالم کرد :

لینک زیر

دوستمون این خروجی صدا رو راه انداخته بودن. منم فایل رو دانلود کردم و پروژه ساختم و کپی کردم و صدای نخراشیده ی موج دندون اره ای رو شنیدم و تصمیم گرفتم که math.h رو اضافه کنم و یکم از FPUش لذت ببرم و یک صدای سینوسی بشنوم.

چشمتون روز بد نبینه صدای ناشی از تابع sin به هرچیزی شبیه بود به جز صدای تک تون. نمیدونم کار خاصی باید میکردم که بهینه کار کنه یا مثلا کتابخونه هه نمیدونست که ما FPU داریم یا ... حالا به هر دلیلی نتونستم ازین کرتکس لذت لازم رو ببرم تا این که یادم افتاد ما CMSIS داریم!

-خب که چی ؟ 

تو CMSIS ما کتابخونه ی DSP هم داریم !

-جالب شد حالا این که چی؟

تو کتابخونه ی DSP ما هدر هایی داریم که sin فست میگیرن ، یعنی از lookup table استفاده میکنن و درونیابی!

میدونم برات جالبه که بدونی کار کرد یا نه ولی باید بگم که اگه کار نمیکرد انقدر با ذوق برات نمینوشتم!

هیچی دیگه زدیم سینوس 4000 هرتز رو برامون پخش کنه و پخش کرد

خوشمان آمد

زدیم یه 8 کیلو هم باهاش پخش کنه و دادم خروجی صدا رو به میکرو فن لپتاپ و برنامه SpecAn که اسپکترومش رو برام بکشه 

زیبا بود

هامونیک هاش هم جالبن

در کل همین دیگه خواستم بگم کتابخونه math.h بدرد این کار نخورد یا شایدم من بلد نبودم! ولی مهم نیست ... مهم اینه که کار میکنه!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی