نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بایاس

پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۱۴ ق.ظ

سلام

با یکی از بچه های هندی آزمایشگاه حرف میزدم راجع به ایرانیا چیزای جالبی میگفت مثلا میگفت شما میگید salom بجا salaam گفتم نه سلام میگیم، بعد که دقت کردم دیدم راس میگه وقتی میگیم سلوم شنیده میشه!

البته سلام رو از ایرانیا یاد گرفته بود میگفت انقدر ایرانی دورو برم بوده یاد گرفتم یه چیزایی.

بعد میگفت همه ی ایرانیا تو کلمه هایی که اولش s دارن es بکار میبرن یعنی اس میگن! یه کاناداییه هم تایید کرد مثلا

Steady state

رو میگن 

Esteady estate


جالب بود اینم اصلا توجه نکرده بودم

دیگه میگفت خیلی با عربا فرق داره انگلیسیشون، عربا انگار دعوا دارن و اداشونو در اورد ولی ایرانیا خیلی سافت حرف میزنن، بعد خیلی سوسولی شروع به انگلیسی حرف زدن کرد :)) ادای ما رو دربیاره

داشتم برای یکی ویس میفرستادم یه کانادایی هم بود داشت دقت میکرد، گفت چجوریه بنظرت گفت خیلی سریعه، واقعا هم هندی و فارسی خیلی سریعن و تو هم تو هم اند. ماها با سرعت خودمون حرف میزنیم انگلیسی انگلیسی زبونا جا میمونن معمولا. خودشون خیلی شمرده حرف میزنن. 

گفتم حالا منو وقتی اسپرسو میخورم ندیدی، بعضی فارسی زبونا هم ازم جا میمونن :)) 

واقعا جالبه یه کسی که اصن بایاس زبونی نداره از بیرون زبون مارو میبینه چه نظری داره! 

  • ظریف

نظرات (۵)

قشنگ بود پست
🤞
زن عموی من هم خیییلی تند صحبت میکنه :)
آدم جا میمونه
پاسخ:
مرسی!!
حال میده تند صحبت کردن :)) 
  • آسـوکـآ آآ
  • واقعا همینطوره، ما خیلی راحت حرف میزنیم
    مخصوصا اونایی اولین حرفشون sه رو کاملا درست میگن، یه ئه خاصی اولش میذاریم...
    پاسخ:
    درسته! تو چرت و پرت گفتنم زبونموون خیلی با امکاناته، اینا میشیشنن چرت و پرت میگن ، هی what what میکنن، چون چرت و پرت گفتنشون با کلمه ساختنه بعضی وقتا، ولی زبون ما همینجوری میشه نشست و چرت و پرت بافت به هم.
  • آقای سر به هوا ...
  • نسبت به هندی ها حس خوبی ندارم :|
    پاسخ:
    درک میکنم
    ولی آدمای خون گرمی هستن اولش منم حس خوبی نداشتم ولی کم کم دیدم آدمای به طور کلی سختی کشیده و سخت کوشی هستن برعکس خیلی ایرانیا. خیلی راحت هم غریبه ها رو تو جمعشون راه میدن و اینم از خون گرمیشونه
  • آقای سر به هوا ...
  • و در عین حال به شدت هیز هستن :دی
    پاسخ:
    والا نمدونم! نمیدونم با ایرانیا مقایسه کنیم هیز ترن یا نه! :) 
    متنتو خوندم بعد داشتم ی جمله انگلیسی حفظ میکردم دیدم راست میگی s رو es میگیم و یادم اومد معلم زبان فارسیمون میگفت این ب خاطر آوا ها و هحاهایی ک از بچگی باهاش حرف زدیم. همون صامت و مصوت هایی ک داریم باعث میشه اینجوری تلفظ کنیم مثلا اگ دقت کرده باشی خارجیا بخوان ایرانی حرف بزنن ی لهجه مسخره ای دارن چون مصوت هاشون با ما فرق داره. بعدش هندیا خوبن من با چندتاشون دوست بودم ولی سفید مفید دوست دارن :) ب نظرشون ایرانیا خوشگلن و اگ نتونن با خارجیا و اروپاییا وصلت کنن گزینه بعدیشون ایرانیا هستن :) دیدم ک میگم
    پاسخ:
    آره تو حرف r و ر هم فرق داریم
    ر یه حالتی داره که نوک زبون رو میچسبونیم بالا جلو و یه لرزشی داره
    R زبون یجورایی بر میگرده و به بالا میچسبه و لرزش نداره
    V و و هم همینجور
    و با چسبوندن دندون به لبه 
    V شبیه گفتن wow هه
    اگه اینجوری نگی هم درست نمیفهمن حرفتو باید تکرار کنی!
    آره هندیا هم البته یه مشکلایی با خ و... دارن خ شون میشه ک و همه چی از گلوشون میاد 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی