نوشته های من تنها

:)
نوشته های من تنها

بببببب ببببببیببببببببببببببب
یکی میگفت که آدما تو سکوت بین کلمه هاشون با هم حرف میزنن

بایگانی
پیوندهای روزانه

ورزش 402 کامنت روی 5x5

جمعه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷ ب.ظ

سلام

 

بعد یکی دو ماه انجام دادن اون برنامه ی 5x5 کا فایلشو گذاشتم میخوام نظرم رو بگم.

 

نمیدونم عددام رو دنبال میکردید یا نه قبلا یه صفحه براش زده بودم که برداشتمش.

چند تا مشکل داره این برنامه

1. خیلی سرعتش زیاده یعنی بعد 4 5 هفته میبینید یهو 50 60 درصد بیشتر دارید میزنید از روز اول. که یهو خیلی سنگین میشه. 

2. بخاطر خیلی سنگین بودنش واقعا زیاد باید غذا بخورید وگرنه سرعت از بین رفتن عصلات تو تمرین از سرعت ریکاوری بیشتر میشه. 

3. چون حجمش زیاده مخصوصا با اون اسکوآت های سنگین من حس میکردم یکی از مفصلای لگنم بعد یه مدت شروع به درد گرفتن کرد. برای همین چیزای ضد التهاب مثل زردچوبه تو غذاتون باید زیاد باشه یا مکمل صد التهاب بگیرید. و چربی رو هم تو غذا نباید کم باشه چون مفصل ها خشک تر میشن

4. یکی دو ست سبک حتما قبلش برید که بازم مفصلا به قول معروف lubricate بشن.

5. یکی از چیزایی که خیلی اذیت کرد این بود که باشگاه ما squat rack کمی داشت و پیدا کردن اسکوات رک خالی سخت بود

6. ربطی به این برنامه نداره ولی خب آب و الکترولیت(یکم نمک شاید) حتما تو تمرین بخورید که خیلی مهمه 

7. حواستون باشه عدد رو فدای فرم نکنید. اگه فرمتون بد باشه آسیب میبینید. اگه عدداتون گیر کرده باید غذاتون رو زیاد کنید.

8. اگه حس کردید مفصلی درد میکنه یه بار دیگه فرمتون رو چک کنید و دو هفته سبک کار کنید و چیزای ضد التهاب بخورید چون مفصل اگه ملتهب بشه و ساییده بشه دیگه درست نمیشه. 

9. من خودم مثلا اسکوآتم تا 2 3 هفته رو 135 پوند گیر کرده بود چون کمرم ضعیف بود و درست هم نمیشد. غذا رو زیاد کردم بهتر شد.

10. من تو شونه ام حس میکردم تو حرکت پرس شونه، استخونش تو جاش تکون میخوره. یکم حرکات مربوط به عضلات داخلی شونه رو قاطیش کردم و درست شد

  • مهدی

نظرات (۲)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • :| 
    اینایی که گفتید یعنی چی?!
    چه حرفه ای ورزش می کنید.
    یعنی ضعف عضلات که باعث آسیب به مفصل و مهره و این چیزا میشه توی فرم صحیح، با خوردن زیادتر حل میشه?

    پاسخ:
    پستای مربوط به ورزشم زیادن.

    اولا این که راجع به ورزش بدنسازیه و برای اون برنامه که ترجمه کردم دوما
    نه دوتا چیز مختلفن 
    اول عضله ساختنه. که تو ورزش کردن عضله ها از بین میرن و تو زمان ریکاوری باید زیاد خورده بشه که باز سازی درست انجام بشه وگرنه دفعه بعد ضعیف تر میشه بدن و نمیتونه اون کارای قبلی رو بکنه. تو یه پست اینو زیاد نوشتم در بارش ولی خودم درست عمل نمیکردم بهش
    دوم ضعف عضله اگه داشته باشید جوری که فرمتون خراب بشه، مثلا مثل من که کمرم ضعیف بود و تو اسکوآت به جلو خم میشد بالا تنم، باید وزنه رگ تا جایی که فرمم درست بشه کم کنم و ازون جا شروع کنم با غذا خوردن درست و اضافه کردن تدریجی وزنه ها عضله های ضعیف تر رو قوی کنم. یه کار خوبم وقتی یه عضله خاص مشکل داره ورزشای isolation مربوط به اون بخشه که انجام بدید که سریع برسن به حدی که باید برسن

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سپاس گزارم از توضیحات.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی