نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چالش 30 روزه شکر گزاری

پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۲۵ ب.ظ

 

سلام

 

ازون جایی که چالش شکرگزاریه تو بیان خواستم یه چیزی راجع به یه کاری که اخیر شروع کردم بگم. 

من یه تسبیح با خودم تو دو سال اخیر اورده بودم ولی خیلی استفاده نمیکردم. یه بار یکی بهم گفت اگه برات ارزش و انرژی مثبت داره با خودش داشته باش. منم گردنم مینداختم یا مثلا تو جیبم داشتم. بعضی وقتا یه چیزایی باهاش میگفتم.

ولی مدتی کنار گذاشتمش و الان دوباره یه ماهی هست اومده تو زندگیم. تو محل کاری جایی، یا موقع راه رفتن یا کلا هر کاری تست کردم و میشه آدم اون زمانایی که ذهنش به چیزی فکر نمیکنه شکرا لالله (اگه املاش درست باشه) یا هر چیز دیگه مثل ذکرای روزا رو میشه گفت:

 

 

مثلا یکی دو هفته اخیر اینا رو صبحا که دارم میرم به سمت کار برای روز هفته اش رو میبینم و میگم صد تا و ازون ورم اگه تسبیحه باشه یه چیزی باهاش میگم. 

آره خلاصه ازین جهت گفتم اینا رو که من تو ذهنم، این تسبیح دست گرفتن تو مکان عمومی از خصوصیات آدمای سن بالا یا آدمایی که فازهای خاصی که خودتون میدونید رو دارن میدونستم. بعد نگاه کردم دیدم که چرا واقعا دستم نمیگیرم تسبیح؟ دلیل خاصی نداره. از بیرون هم یه نمای قشنگی داره که یکی که عمامه یا چیز واضحی نداره داره این کارو میکنه و تو ناخودآگاه کسی که ببینه یادآوری شکر خدا و اتصال بهش میشه. 

 

  • ظریف

نظرات (۸)

منم یه تسبیح محبوب برا خودم دارم، ولی جدا از انرژی و حس مثبتش زیاد خوشم نمیاد از اینکه بخوام همه جا دستم بگیرم. ذکری هم اگه بخوام بگم تو مسیری جایی، همین‌طوری میگم. شاید به خاطر همون برداشتایی که ملت ممکنه بکنن که این می‌خواد بگه فاز خاصی داره. یا اگه بخوام صادق باشم، چون خودمم گاهی که یکی رو با تسبیح می‌بینم ناخودآگاه همین برداشتو می‌کنم اولش :) بعد جالبه که اگه یکی رو با صلوات‌شمار تو مترو یا اتوبوس ببینم این فکرو نمی‌کنم :/ جدا باید رو خودم کار کنم :))

پاسخ:
:)) چه باحال. آره برداشتا اذیت کننده میتونه باشه الان که فکر میکنم. 
صلوات شماره جالب بود! بهش فکر نکرده بودم. منم همچین چیزی تو ذهنم میگذره که عجیبه!

این اعمال عبادی توی جمع میتونه خیلی مفید باشه

تجربه اشو سال سوم دانشگاه داشتم که تنها با خوندن نماز اول وقت تو اتاق ،دوتا از بچه ها هم نماز خون شدن!

ولی خب کلا سعی میکنم تو خلوت خودم کاری کنم چون جنبه اشو ندارم! همون عبارت تف به ریا!

پاسخ:
چه جالب :)) تجربه جالبی بوده. 
و بنظرم همراه داشتن اون تسبیحه پشت میز کار یا جای دیگه هم میتونه مفید باشه که هم خلوت خود آدمه هم این که یه کار خوبه

منم یه تسبیح محبوب دارم که اصولا تو کیفمه و نمی‌بینمش:))

احساس می‌کنم تو ایران تسبیح دست گرفتن بیشتر از اونجا جلب توجه می‌کنه.

حالا به جز اون، کلا دوست داشتم این تسبیحه رو زیاد بگیرم دستم، ولی بیرون از خونه به خاطر کرونا تقریبا هیچی دستم نمی‌گیرم به جز گوشی(که برا اسنپ گرفتن مجبورم) ، و اونم تا می‌رسم خونه ضدعفونی می‌کنم.

پاسخ:
آره من الان بیشتر بهش فکر کردم دیدم واقعا تو جامعه خیلی جلب توجه میکنه. اون موقع که مینوشتم پست رو تو یه فضای دیگه بودم. خودمم بیرون زیاد دستم نمیگیرم الان که فکرش رو میکنم.  
ولی پشت میز رو میشه! یا تو خونه!

نمی‌دانم به نظرم کار شما درسته، هر کس هر چی بخواهد می‌تواند فکر کنه، کار شما به کسی آسیب نمی‌رساند. حالا شاید یک سری از افراد از این تسبیح سوء استفاده‌هایی کرده باشند ولی دلیل بر بدی تسبیح و بدی همه استفاده کنندگان از آن نمی‌شود.

امیدوارم حالتان همیشه خوب باشد

پاسخ:
مرسی ازت استاد :) 

تسبیح رو دو لا بگیر دستت که خیلی آویزون نباشه، ذکرا هم دو تا دوتا حساب بشه :)
با اون دستی هم بچرخون که انگشتر داری. اگر هم انگشتر نداری یه دونه حدید تهیه کن. برای محافظت در برابر اون چیزایی که زیاد اطرافطه کمک می کنه.

پاسخ:
:)) ایول این درازیش اذیتم میکرد
انگشتر ندارم ایشالا یکی پیدا بشه بگیره برام!

منم یه تسبیح ام البنین دارم :) ازون مدل رنگی رنگیا اویزون به تاج تخت خواب  شبا قبل از خواب ازش استفاده میکنم گاهی ... 

ذکر ایام هفته هم خیلی خوبه. 

پاسخ:
چجالب تاحالا ندیده بودم ! خیلی خوشگله
  • سعید حقیقی پور
  • سلام مهندس

    یادمه اولین دفعه ای که رفتم کربلا کل چیزی که آوردم یه مهر بود که از راسته مهر فروشای شهر کربلا گرفتم و یه تسبیح که از یه مغازه رو به روی حرم حضرت عباس.

    بعد اون همیشه ازش استفاده کردم و میکنم.خاطرات شیرینی رو برام زنده میکنه.جالبه واقعا که بعضی وقتا چیزایی که قیمت مالی بالایی ندارن برات کلی ارزش پیدا میکنن D:

    پاسخ:
    سلام
    چقدر پس اون دو تا ارزش بالایی دارن که تنها چیزایی هستن که ازونجا اومده! به قول خودت با این که قیمت بالایی هم ممکنه نداشته باشن.
    اتفاقا برای یکی یه هدیه نسبتا ارزون گرفتم ولی راجع به یه داستانی هست که خیلی دوست داره و میدونم خوشحال میشه ببینتش. جمعه تولدشه

    املای درستش اینجوریه:

    شکرا" لله

    (اون تنوینه که بعد از الف شکرا گذاشتم..)

    پاسخ:
    اها مرسی :) گفتم یه چیزیش هستا
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی