نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

گواهینامههه

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۰۵:۴۵ ب.ظ

سلام

 

میگن هر چیزی رو دقیق پیش بینی کنی و برنامه ریزی کنی درست انجام نمیشه. همیشه باید یکم جا برای خطا بزاری و انشا الله هم نگی دیگه میشه داستان گواهینامه من.

http://mostfet.blog.ir/1395/05/11/%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87

 

برنامه ریزی کرده بودم که 4 سال پیش 11 شهریور دیگه گرفته باشمش! تازه 4 سال پیش، 2 سال بود که لفتش داده بودم و بعد 3 بار رد شدن ولش کرده بودم.

 

چند ماه پیش برای امتحان ثبت نامه کرده بودم. مخصوصا الان که تنها تر شده بودم و تو یه شهر بزرگتر بودم که واقعا ماشین نیاز میشد.

بخاطر کرونا تاریخ امتحانم عقب افتاد و نشد و افتاد همین یکی دو هفته پیش.

اینجوری بود که من امتحانم جمعه بود و به یکی از دوستان که از ایران اومده بود قول داده بودم ماشین کرایه میکنیم و شنبه میریم شهر لندن (لندن تو کانادا) که برسونمش خونشون.

اینجوری هم هست که باید ماشین خودت رو ببری سر امتحان و افسر میاد تو ماشین خودت میشینه و تست میگیره. 

منم ماشین همخونه ام رو برده بودم و افسره اومد و اسمم رو پرسید و ...

بعد باید تست فنی میکرد ماشین رو که چراغاش و کلیت ماشین رو تست میکنه.

گفتش راهنما بزنم و نور ها رو خواست و اومد تو ماشین نشست.

یه تبلت داشت. داد بهم و گفت امضا کن اینجا رو

امضا کردم و گفت شما رد شدی :)

گفت چراغ ترمزت یکیش خرابه شیشه جلو هم ترک داره.

گفتم نمیشه حالا بگیری؟ ماشین خودم نیست.

گفت نمیشه

رفت و رفت تو ساختمون.

همخونه ام که اونجا بود با یکی از این مربی ها حرف زده بود و اون گفته بود ماشینش رو میتونم استفاده کنه در ازای یه پولی.

ولی مشکل این بود که بخاطر کرونا اصلا یه نفر یه نفر راه میدادن و صف طولانی ای هم بود. به نگهبان گفتیم راهی داره و میگفت نه. و اصرار هم فایده نداشت. گفتیم میشه با مدیر حرف بزنیم و گفت یه چند دقیقه صبر کن. 

رفتیم تو و یه سیستم کاغذی داشتن که از اون تونست برام یه فرم امتحان جدید درست کنه برام.

اگه این نمیشد امتحانم میرفت ژانویه که نمیدونم 5 ماه دیگس فکر کنم. 

ولی امتحان خوب بود و گرفتمش.

 

فرداش، یه ماشین کرایه کردیم و 1300 کیلومتر تقریبا (رفت و برگشت رو هم) رانندگی کردم :)))

 

اگه نمیگرفتم گواهینامه رو نمیدونم این دوستمون میخواست چی کار کنه! خدا خودش جلو میبره زندگی رو.

 

  • ظریف

نظرات (۱۵)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • پس اونجام اینطوریه که یهو میگن رد شدی :)) با این فرق که نمی‌گن پیاده شو چون ماشین خودشون نیست :))

    مبارکه :)

    پاسخ:
    :))) آره پیاده شدن وسط راه خیلی ستم بود :(((

    عه مبارکه پس :)))

    من روزی که قبول شدم رو کامل یادمه اینقدر خوب بود برام. مستقیم رفتم نشستم سر کلاس جبر:)

    پاسخ:
    :))) در این حد خوب بود که سر کلاس جبر نشستی! خیلی باید روز خوبی باشه! :)) ممنون!
  • فاطـــღـــمـه ツ
  • بالاخره گرفتینش 😂😍

    مبارکه 👏

    آقا من یه سوال دارم ، از وقتی با وبتون آشنا شدم فهمیدم که ایران نیستین ، واسه دانشگاه رفتین اونور؟ یا کلا مهاجرت کردین؟

    و اینکه انگلیسی رو چجوری یاد گرفتید ، لامصب هرچقدر هم یاد بگیرم بازم انگار هیچی بلد نیستم :(

    +البته ببخشید فضولیه ، دوست نداشتید جواب ندید 🙏

    پاسخ:
    بالاخرهه
    آره دو سال و خورده ای پیش اومدم کانادا. برای تحصیل رفتم الان دارم کار میکنم. 
    چون عملا دارم مصرف مواد مخدر تبلیغ میکنم تو کانال یوتیوبم در جهت رسیدن به خدا فعلا نمیتونم امن برگردم. ولی سر فرصت که ملت زدن و دیدن برمیگردم. البته هنوز 201 بیشتر سابسکرایبر نداره ولی زیاد میشه خدا بخواد.
    انگلیسی رو شبیه بچه ها بهتره یادبگیریم. کلا همه زبونا همینه. 
    یه بچه فقط گوش میکنه به حجم زیادی از اطلاعاتی که هیچ چیزی ازش نمیفهمه و کم کم زبون رو یاد میگیره. خیلی خوبه که یه سریال هایی که انگلیسی استانداردی حرف میزنن مثل office رو بشینی ببینی بدون زیرنویس که گوشت فقط به کلمه ها عادت کنه. من تو کانالم راجع به ماشروم هم حرف میزنم. ماشروم برای اسپیکینگ خیلی کمک میتونه کنه.
    البته نظر منه اینا

    من هم همون کامنت فاطـــღـــمـه ツ

    :))))


    پ.ن: آقا چقدر این گروه The Irrepressibles خوبه! دارم نسخه اُرجینال و رمیکس آهنگ In This Shirt رو گوش می‌کنم و چقدر هم عالیه، هنرمند واقعی‌ان اینا!

    پاسخ:
    :) مرسی!

    چه گروهه جالبیه. ندیده بودم. سبک باحالی دارن مرسی مرسی!

    مبارکه احسنت پهلوان :))

    پاسخ:
    ممنونم!!! 

    منم دقیقاً کارای پایان نامه ام رو برنامه ریزی کردم الان همش پیچ خورده انقدر ک اسم مشابه به اسم استاد راهنمام خورده تو سیستمم و کارم زاره...

    یادش بخیر منم روز گواهینامه گرفتنم رو یادم نمیره...

    پاسخ:
    پیچاش برای اینه که هیجاتش بیشتر بشه ولی درنهایت همه چی درست میشه :) انشاالله

    مبارکه:)

    من اون قدر از رانندگی می‌ترسم که اصلا تا الان هیچ اقدامی حتی در راستای یاد گرفتنش هم انجام ندادم! چه برسه به امتحان:))

    پاسخ:
    مرسی مرسی
    منم دقیقا بعد ۳ بار زدن ماشین به جاهای مختلف تو آخرین تمرینم به خودم گفتم اسنپ و تپ سی رو خدا برای یکی مثل تو آفریده دیگه. و انقدر سال طول کشید تا نظرم عوض شه :))
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • @نارا

    منم نهایت استفاده‌م از گواهینامه‌م اینه که میرم پارک باهاش دوچرخه کرایه می‌کنم =))

    پاسخ:
    :)))) بهتر!

    اتفاقا منم ماه رمضون امسال(اردیبهشت) گواهی نامه گرفتم دقیقا تو کرونا ... با ماسک و دستکش و اون نایلون های محافظ میتونم بگم اصلا دید نداشتم:)) دیگه خدا خواست قبول شدم ... شب هم به عنوان شیرینی زولبیا درست کردم:))

     

    پاسخ:
    ااا زولبیا چقدر خوب. آره با کلی نایلون و ضد عفونی :)) بیچاره اینایی که امتحان میگیرن!
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • امان از گواهینامه

    من بار اول جفتش و قبول شدم اما امان از حاشیه هاش

    اسم گواهینامه که میاد من یاد مسئول آموزشگاه مون میافتم که یه مرد شکم گنده بد عنق بود. مدارک من و گم کرده بود و قبول دار نمیشد، اصراااار اصرار که بردی بیرون یه جا گمش کردی پرونده تو :|   دیگه اگر اصرار و پافشاری بابا نبود به خودشون زحمت نمیدادن آقا که خم شن و توی کمدشون و نگاه کنند. 😔   

    پاسخ:
    جفت بار اول! چقدر خوب! زدم به تخته :)
    این بنده  خدا هم با خودش درگیر بوده 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • یادش بخیر اون وقتی که گرفتمش، چه ذوق و شوقی داشتم. با یه سر نترس که علاقه وافری داشت برای رانندگی. اما حیف که بیشتر از یه سال ماشین در دسترسم نبود. 

    کلاس های آموزشی ما توی اوج گرمای تابستون، وسط ماه مبارک بود. ساعت یک ظهر کباب میشدم. تازه مربی من بنده خدا مشکل کلیه داشتن باید مرتب آب میخوردن. خلاصه که توی کل اون مدت من با حلق خشکیده، ایشون آب به دست ...

     

    ببخشید یاد خاطراتم افتادم.

     

    پاسخ:
    :)) چجالب مرسی که شیر کردی!
    سر فرصت ماشین خودت رو میگیری ویراژ میدی

    دست و جیغ بلند

    پاسخ:
    مرسی مرسی :)

    اول که بازم مبارک باشه :)

    دوم خب اونوقت اگه با ماشین خودت مثلا بری توی تیر چراغ برق چی میشه؟

    خب اخه ماشین خود ادم پدال اضافی نداره ک مربی کنترل کنه

    پاسخ:
    مممنون!
    امید به خدا و بیمه شخص ثالث که دفعه بعد جرات کنن امتحان بگیرن :))) 
  • دُردانه ‌‌
  • این دوستمونم می‌خواد گواهینامه بگیره. اگه فرصت داشتید، ممنون می‌شم راهنماییش کنید. گویا امتحان آیین‌نامهٔ اون‌ور خیلی سخت‌تر از اینجاست.

     http://habbeangur.blog.ir/1399/07/21/%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%AF-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1


    پاسخ:
    اینطور که فهمیدم داشت از داچ حرف میزد پس باید آلمان و هلند و اونورا باشه که منم شنیدم خیلی سخته. برای کانادا تئوریش اونقدر سخت نیست یه چند صد تا سواله که تمرین میکنن و میرن امتحانشو میدن.
  • دُردانه ‌‌
  • آهان، آره. من فکر می‌کردم از یه استاندارد بین‌المللی تعبیت می‌کنن همه‌شون

    پاسخ:
    آره اینجوری راستش خیلی منطقی تر بنظر میاد!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی