نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

از تجربه ی بودن

نوشته های من

به شکل زیبایی تصادفی

Instagram
www.instagram.com/maddy.tu.ra

drafter/ English
dra-fter.blogspot.com

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

روزای ما

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۱۵ ب.ظ

سلام

 

روزای خوب میان. روزای سخت میان.

 

ولی فقط باید بدونیم قانون این نیز بگذرد برای همه چیز صادقه.

 

هیچ کدوم از روز های سخت همیشه نمیمونن و ماها زیر عذاب و فشار و آتیش پختن روحمون نمیسوزیم.

 

هیچ کدوم از روز های آسون هم تا ابد نمیمونن تا ماها فرصت داشته باشیم که لذت بردن ازشون رو از 0 شروع بکنیم و هر چقدر هم طول کشید طول بکشه.

 

همیشه قبل از این که به خودمون بیایم ماه عوض شده و فصل عوض شده و شروع جدید و فاز های جدید رو باید تجربه بکنیم.

 

برای همین هست که باید از همین چیزی که هستیم شروع کنیم. سعی کنیم زیبایی رو توش ببینیم که تو روزای لذت بخش بتونیم ازش لذت ببریم.

 

برای همین باید به همین چیزی که توش هستیم آگاه باشیم و بتونیم درکش کنیم که تو روزای سخت بتونیم مشکلاتمون رو تحلیل کنیم.

 

برای همینه که انقدر به فکر کردن تو آفرینش و زندگی و ... توصیه کرده.

 

چون ماها که بخوایم و نخوایم تو این دنیا گیر افتادیم. یا باید بمونیم و بمونیم و بمونیم یا بالاخره یه روزی باید راه بیرون اومدن ازش رو پیدا کنیم. 

 

زمان هرچقدر بخوایم هست. ده به توان 100 سال دیگه مونده تا آخرین ستاره ها و سیاه چاله ها و ... تموم بشن. ولی چقدر واقعا تحملش رو داریم؟

 

انسان بودن فرصت خوبیه چون بدن های ظریفی داریم و درد زیادی میکشیم. ولی در عوض طول مدت کوتاهی داره و تو این صد سال زندگی جهش بزرگی میتونیم کنیم.

 

بهتر از سنگ بودنه که یک درس کامل شدنش میلیون ها سال طول بکشه. یقینا حوصله زیادی میخواد. البته که دردشم کمتره ولی صبر خیلی سخته.

 

از این مدت کوتاه استفاده کنیم تا چیزایی که جلومون گذاشته میشه رو درک کنیم چون یه روزی تموم میشه و اگه زیاد ازش استفاده نکرده باشیم احساس ضرر کردن میکنیم.

 

روز خوب / روز سخت هیچ وقت نمیاد... روز خوب و سخت همین الانه. همین امروز و همین ثانیه است که توشیم! نعمت هاش چیزای خوبشن و سختی هاش هم درس هایی هستن که باید متوجه بشیم. ببینیم چی شد که توش افتادیم و راه حلش چیه. یه نفر هم حواسش از بیرون به هممون هست. میخواد عاشقمون باشه اگه اجازه بدیم. اگه معشوقه های سنگدل رو اعصاب نباشیم.

  • ظریف

نظرات (۷)

بسیار عالی.

پاسخ:
مرسی :)

من قبلا فکرمیکردم سختی باید تموم بشه که بشه از زندگی لذت برد.حالا این امتحانو بدم.حالا فلان پروژه رو تموم کنم و...  منتها بعدش چشم بازکردم دیدم عمرم داره به سرعت میره و اینچیزا هیچوقت تمومی ندارن. کلا رها کردم و الان سعی میکنم از صبحایی که نور میوفته کف اتاق و هوای خنک میاد داخل در حالی که دارم به کارام میرسم لذت ببرم

پاسخ:
به به چه روحیه خوبی :)

یه چیزی بگم؟

نمدونم چه کلمه ای استفاده کنم تا هیچ بار منفی ای نداشته باشه 

من یه همکار متولد هفتاد آقا دارم که از هم صحبتی باهاش خیلی لذت می برم 

و راستش این پستتون به شدت همون حس را در من ایجاد کرد 

حس اینکه دوست داشتم می تونستم همکارتون باشم تا این حرفها را بشنوم و حس کنم 

می دونید این حستون و باورتون نسبت به خدا و آفرینش خیلی آرام بخش و دوست داشتنیه 

یادمه اون اوایل نوشتنهاتون خیلی بد و سخت بود اما الان کامل می فهمم چی می نویسید 

و اینکه خودتون به این چیزا می رسیده که خیلی باارزشه 

برای من ی که به شدت همه چیزم را گم کردم 

نمی دونم تونستم مفهومی که می خواستم را برسونم یا نه 

به حالتون غبطه می خورم 

حال خوبتون مستدام 

پاسخ:
مرسی پاییز جان

لطف داری. راستش رو بخوای وبلاگ یه جایی هست که درون ذهنم رو مینویسم و بیرونش خیلی شبیه درونش نیست چون آدمای زیادی نیستن که بشه باهاشون ازین جور حرفا زد. 
نمیدونم. اینجور حرفا وقتی گفته میشه بار تکبر با خودش داره و کسی خوشش نمیاد.
خیلی حس خوبی داد کامنتت به من. دوست داشتی بیا تلگرام صحبت کنیم حتما. 

امیدوارم روزای خوبی داشته باشی :)

جرأت زندگی کردن داشته باشیم :)

پاسخ:
درد داره ولی جالب ترش میکنه! :)

چقدر قشنگ...لذت ببریم از فرصت ژندگی

پاسخ:
مرسی لیمو جان :)
  • وصــــــــــآل یـــــــــــار
  • سلام علیکم

    خوب هستید؟ مستفیضمون کردی برادر

    دست مریزاد. خداوند مهربان در قرآن کریم فرموده: "انسان همواره در زیان آفریده شده". ما انسان ها دائما در زیان و خسارت هستیم. ساده ترین حالت این خسارت همان عمر ماست که میگذرد لیکن اندوخته ای برای پس از مرگمان و آنجا که زندگی ابدی است نداریم. مگر نه سختی ها و آسانی ها ویژگی های لایمفک این هستی است. انسان همیشه و میوسته درحال آزمون الهی است. 

     

    پاسخ:
    مرسی از کامنتتون
    شاید معنی کلمه زیان و خسارت تو ذهن من و اون چیزی که تو ذهن شماست فرق داشته باشه. تو ذهن من زیان از دست دادن سرمایه است ولی چیزی که به ذهنم میرسه الان اینه که یکی از جالبترین اتفاقایی که برای من افتاده از ۱۳.۸ میلیارد سال پیش تا الان انسان شدنم باشه و سراسر تجربه و سوده بنظرم
    درد دارم ولی ضررو زیان نمیبینم 
  • ســـآیـღــه ..
  • چه متن خوبیه :)

    پاسخ:
    مرسی :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی