نوشته های من تنها

:)
نوشته های من تنها

تنها، loner:
کسی که ترجیح میده بیشتر زمان خودش رو با خودش بگذرونه تا باطری هاش پر بشه تا بتونه بره تو جمع. توی یک گروه دوستانه بودن و توی جمع بودن رو دوست داره ولی جمع انرژیش رو تخلیه میکنه.

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

wim hof

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۲۷ ب.ظ


سلام


بزارید یکم از امکاناتی که خدا برامون رو زمین گزاشته بگم.

مدلای نفس کشیدن خیلی زیادی هست که برای کارای مختلف استفاده میشه. 

تو این پسته یکم راجع به مدیتیشن و تنفس گفتم.

ولی این دفعه یه کار جالب تر میخوام بگم براتون.

ویم هوف، یه آقاییه که کارای عجیب غریب خیلی زیادی میکنه. روی فرضیه هایی راجع به امکاناتی که بدن داره و بخاطر زندگی امروزی ازشون استفاده نمیکنیم کار میکنه. مثلا میتونه زمان زیادی بدون هوا تو یخ بمونه و ... . کلی تکنیک توسعه داده.

بگذریم، یه مدل تنفسی هست به اسم تنفس Holotropic که میتونید باهاش با تغییر غلظت اکسیژن خون، یخورده از شرایط فعلی ذهنتون فاصله بگیرید و یکم سرتون رو سبک تر کنید. ولی خب معمولا توی جلسات 6-12 ساعته انجام میشه. نیاز به راهنما هم داره.

مدل های کوتاه تر شده اش هم هست که 2 ساعته انجام میشه مثلا ولی همچنان 2 ساعت یه جا خوابیدن آسون نیست.

این آقا اومده یه مدل دیگه تنفس رو توسعه داده که یه پیش نمایش از تجربه کامل هالوتروپیک میشه. خیلی هم سخت نیست.


تو کل مسیر، با دهن نفس بکشید، و تنفس شکمی و ششی و ... کلا عمیق ترین نفسی که میتونید و هر جایی از بدنتون که جا دارید. سینوسا، شش، پایین شش که میشه شکم و ... 


یه جا که کسی مزاحم نیست دراز بکشید. نفس رو بدید تو، از دهن، 2 ثانیه طول بکشه، سریع هم بدید. بعد آزاد کنید و تو یه ثانیه خودش تا جایی که میخواد بره بیرون. لازم نیست کامل تخلیه کنید شش ها رو. این کار رو 30 بار انجام بدید. تو 30 امین بازدم، تخلیه کنید و دیگه نفس نکشید و همونجوری که هست بمونید. 

بخاطر این که غلظت اکسیژن خیلی زیاد شده تو خونتون احتمالا زمان قابل قبولی بتونید نگه دارید نفستون رو. اصلا هم زورش نکنید. وقتی انجام بدید متوجه میشید که یکم بالاتر میره انرژیتون.

وقتی حس کردید باید نفس بکشید آزادش کنید و بزارید هوا بیاد داخل و 10 ثانیه نگه دارید هوا رو. هرچقدرم حسش خوب بود ولش کنید و دوباره 30 بار نفس بکشید. و کل این پروسه رو روی هم رفته 3 بار تکرار کنید.

هر دفعه احتمالا میتونید بیشتر نفستون رو نگه دارید و هر دفعه حس سبک تر شدن سرتون رو حس خواهید کرد. خیلی حس خوبیه اگه درست انجام بدید. 


این ویدئو، 15 دقیقه است و راهنمایی میکنه. اینایی که نوشتم از رو این ویدئو هست.

https://www.youtube.com/watch?v=LU6Oi80n5J4


اینم خودشه که توضیح میده 

https://www.youtube.com/watch?v=nzCaZQqAs9I


  • مهدی

نظرات (۷)

یه انیمه میدیدم(kimetsu no yaiba) که این تنفس از فنون پایه جنگجو شدنشون بود. با تنفس درست که هر گروه و خانواده ای مخصوص خودشو داشت توانایی و قدرت بدنشونو افزایش می دادن.خیلی توانایی های گسترده ای بود که با استاد شدن تو این فن بدست میاوردن.

استادا هم اونایی بودن که می تونستن ۲۴ساعت و حتی تو خواب این تنفسو درست انجام بدن.

اون پست قبلی که راجع به تنفس بود تو یه وضعیت خیلی نارنجی به دردم خورد:| 

پاسخ:
جالبه. کم کم دارم دقت میکنم اینا قبل ساختن فیلم جدی جدی تحقیق انجام میدن و از داستانای فرهنگای شرقی استفاده میکنن. از خودشون در نمیارن :)) البته فکر کنم شما که اهل انیمه هستید خیلی قبل به این رسیده بودید ':))
جالب بود.
خداروشکر :) خوشحالم بدرد کسی خورده

خودت انجام دادی? من ترسیدم نمدونم برای چی :| 

پاسخ:
بله. بیشتر چیزایی که تو وبلاگ مینویسم رو انجام دادم و همه ی اونایی که توصیه میکنم رو انجام دادم :)

جالب بود ولی وقتش نیست انجام بدم :)

پاسخ:
۱۵ دقیقه تو ۲۴ ساعت؟

من دیشب فقط یه نفس عمیق اومدم کشیدم یکی با بینی و یکی با دهن 

و حس کردم اونی با بینی کشیدم عمیقتر بود :/ :) امضا یک عدد آدم ورچپه 

پاسخ:
این که کدوم عمیق تر بود رو خودتون مشخص میکنید. بستگی داره چقدر ششتون رو پر کنید. جایی که هوا میاد تو مهم نیست خیلی

این آقای ویم هوف یه جوری توضیح میداد که ترسیدم اولش! مخصوصا اونجا که داشت می‌گفت don't do this in car و اینا، انتظار داشتم حتی بگه don't try this at home :)) کلا یه ذره عجیب غریبه. ولی تو کامنتا چقد ملت راضی بودن و ارادت داشتن بهش. 

پاسخ:
خب حواستون پرت میشه تصادف میکنید!:)) تو اول همه ویدئو های guided meditation هم اینپ میگن چون خطریه دیگه
  • محال ‌‌‌
  • هم سرم سبک شد و هم خوابم پرید :)

    اما واقعا از بیست به بعد تمرکزم را از دست می‌دادم و نمی‌توانستم به اعداد زمان‌سنج دقت کنم. جالب است که بعد از ۳۰تای اول لثه‌هایم مورمور می‌شد اما سری دوم و سوم این‌طور نبود. و البته باید بگویم که سری آخر وقتی نفسم را نگه داشتم کل بدنم سرد شده بود و مورمور می‌شد. 

    اما باورم نمی‌شد بتوانم یک دقیقه و چهل ثانیه نفسم را نگه دارم. :)

    پاسخ:
    آره منم نمیتونم بشمارم و از این ویدئو هه که گزاشتم استفاده میکنم. اون میگه.
    چیز جالبیه واقعا. حالا روز بعد هم حس خواهید کرد اثر مثبتش رو:)

    سلام

    خخخ

    الان در حال حاضر دچار یک نفس تنگی شدید هستم اینقدر که مجبور شدم امروز اسپری بزنم یکم راه نفسم باز بشه اینقدر راه تنفسیم داغون شده که حس میکنم هوا یک جسم سنگینه که از ششم پایین و بالا میره 

    پستت رو که خوندم فکر کردم دیدم ما اصلا توی روز متوجه نمیشیم داریم نفس میکشیم و چه جالب که از این مسئله روتین میشهکاربردی استفاده کرد 

     

    پاسخ:
    سلام
    ای بابا متاسفم! امیدوارم زود تر بهتر بشید. 
    خیلی از مدیتیشن هایی که میشناسم رو تنفس تمرکز میکنن چون یه چیزیه که نمیشه انجام میدیم. حالا بهتر شدید امتحانش کنید. چیز جالبیه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی